Chojnice – atrakcje turystyczne. Miejsca, które warto zobaczyć

Chojnice są miasteczkiem zlokalizowanym w województwie pomorskim w Borach Tucholskich. Jest to spore miasto, dlatego od razu zainteresowaliśmy się, czy w Chojnicach był zamek krzyżacki? Okazuje się, że na 99 procent go tam nie było, a najbliższa krzyżacka warownia znajdowała się w Człuchowie. Polecamy Ci odwiedzić Zamek w Człuchowie.

Podczas naszej podróży po Kaszubach, mieliśmy nocleg w pobliżu Chojnic, dlatego nie mogliśmy pominąć zwiedzania tego miasteczka. Szukaliśmy też atrakcji dla dzieci w Chojnicach, ponieważ podróżowaliśmy z naszą Mają i takie ciekawe miejsce znaleźliśmy. Odkryliśmy także wiele zabytków w samym mieście, ale także ciekawe miejsca koło Chojnic. Spędziliśmy w sercu miasta kilka godzin, a rozpoczęliśmy od atrakcji dla dziecka.

W okolicy Chojnic warto zobaczyć: Zamek w Człuchowie, Bory Tucholskie, Gród Raciąż, Akwedukt Fojutowo.

Chojnice - atrakcje turystyczne

Eksperymentarium Chojnice – atrakcja turystyczna dla dzieci

Takim miejscem było Eksperymentarium znajdujące się przy ulicy Józefa Piłsudskiego 30B. Przyszliśmy tam przed godziną 9 rano i to w środku tygodnia, dlatego jeszcze nie było nikogo. Mogliśmy sobie wszystko na spokojnie sprawdzić. W Eksperymentarium było kilkanaście stanowisk przeznaczonych dla dorosłych jak i dzieci. Mai najbardziej spodobało się pierwsza gra, w której trzeba było kierować ważką zjadającą muchy. Mogliśmy też poznać budowę drzewa, posłuchać odgłosów lasu czy kierować bojerem. Spędziliśmy tam około 60 minut.

• Eksperymentarium było otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00,
  • Bilet normalny kosztował 9 złotych, a ulgowy 7,
  • Parking znajduje się tuż obok wejścia.

Brama Człuchowska – Muzeum Historyczno-Etnograficzne

Co warto zobaczyć w Chojnicach? Na pewno ciekawym miejscem będzie Muzeum Historyczno-Etnograficzne znajdujące się w pobliżu Rynku w kompleksie murów obronnych. Muzeum było podzielone na oddziały. Największa wystawa znajdowała się w Bramie Człuchowskiej i tam kupowało się bilety wstępu.

• Bilet normalny kosztował 10, a ulgowy 7 złotych,
  • Więcej o godzinach otwarcia i biletach wstępu znajdziesz tutaj.

W pobliżu jest sporo parkingów, ale my bezpiecznie zatrzymaliśmy się przy Parku Tysiąclecia. Muzeum w Bramie Człuchowskiej było dla nas najdziwniejszym muzeum w woj. pomorskim jeśli chodzi o obsługę. Tak jakby trochę z przymusu ktoś tam pracował. Czuliśmy się tam bardzo dziwnie – jedynie Pani na wyższych piętrach na wysokim poziomie.

W muzeum zobaczyliśmy wystawy stałe na 4 piętrach – archeologiczna, etnograficzna, historyczna i sztuka. Najciekawsze były jednak widoki na miasto. Po zwiedzaniu, Pani z kasy powiedziała, żebyśmy poszliśmy do jeszcze dwóch obiektów, ponieważ tam można zobaczyć pozostałe ekspozycje.

Baszta Kurza Stopka – drugi obiekt muzeum

Poszliśmy zatem do sąsiedniej baszty, zwiedzaliśmy ją, a potem pracownik powiedział, że już nie ma więcej nic do zobaczenia. A kolejna baszta będzie dopiero udostępniona do zwiedzania w przyszłości. Sami więc już nie wiedzieliśmy, o co chodzi. W Baszcie Kurza Stopka zobaczyliśmy Galerii Współczesnej Sztuki Polskiej. Jeszcze na zewnątrz obejrzeliśmy pozostałe elementy średniowiecznych fortyfikacji miejskich – Baszty Szewską i Wronią. Te zabytki w Chojnicach warto zobaczyć.

Stary Rynek i piękny Ratusz – ciekawe zabytki w Chojnicach

Po obejrzeniu dwóch obiektów należących do Muzeum Historyczno-Etnograficznego poszliśmy pieszo w kierunku Starego Rynku. Już z daleka widzieliśmy ciekawie wyglądający budynek Ratusza. Przed nim była fontanna z figurami kobiet, a trochę dalej studnia. Chojnicki Rynek należy do tych bardziej malowniczych. Bardzo nam się tam podobało. Powstał w XIV wieku kiedy tworzono plan miasta. Ratusz to jedna z największych atrakcji turystycznych Chojnic.

Kościół pw. Zwiastowania NMP i Bazylika Mniejsza pw. Ścięcia św. Jana Chrzciciela

Z Rynku poszliśmy dalej w stronę kościoła pod wezwaniem Zwiastowania NMP. Kierowaliśmy się ulicą Gimnazjalną i już po chwili byliśmy na miejscu. Zobaczyliśmy świątynię z zewnątrz, ponieważ była zamknięta. Tuż obok znajdowała się Bazylika Mniejsza pod wezwaniem Ścięcia św. Jana Chrzciciela. Parafia powstała tam w XII wieku, a kościół rozpoczęto budować w 1340 roku. 1993 roku świątynia została bazyliką.

Park Tysiąclecia

Po obejrzeniu zabytków w sercu Chojnic, poszliśmy ulicą Tadeusza Kościuszki i Krótką w kierunku Parku Tysiąclecia. Przy nim mieliśmy zaparkowany samochód. W parku warto spędzić chwilę czasu, ponieważ jest tam co robić. Największą uwagę przykuwa oczywiście staw. Są place zabaw dla dzieci, liczne mostki, miejsca do odpoczynku, jest skate park. Ciekawą częścią parku jest ogród botaniczny.