Opis szlaku na Jagodną w Górach Bystrzyckich. Na szczycie stoi wieża widokowa

Jagodna to szczyt w Górach Bystrzyckich, na którym znajduje się wieża widokowa. Najłatwiejszy i najkrótszy szlak prowadzi od schroniska PTTK z Przełęczy Spalonej. Na trasę turystyczną bez problemów można iść nawet z dzieckiem w wózku. Jagodna z wieżą widokową to wzniesienie zaliczane do Korony Gór Polski. Byliśmy tam w 2014 roku, a teraz w 2021 już z dzieckiem. Zobacz wszystkie opisy szczytów do Korony Gór Polski.

wieża widokowa

Dojazd do schroniska PTTK Jagodna na Przełęczy Spalonej

Szczyt Jagodna cieszy się ogromną popularnością wśród turystów, zwłaszcza teraz, gdy na górze powstała metalowa wieża widokowa. Dojazd z Wrocławia do parkingu przy schronisku PTTK na Przełęczy Spalonej zajmuje 2 godziny – 123 kilometry. Trzeba jechać na Kłodzko, a potem na Bystrzycę Kłodzką. Bezpłatny parking znajduje się na Przełęczy Spalonej. Współrzędne postoju: 50.2767, 16.5373.

Jagodna parking

Mapa trasy turystycznej z Przełęczy Spalonej na Jagodną

Parking na Przełęczy Spalona 808 m n.p.m. – Sasin 885 m n.p.m. – Jagodna 985 m n.p.m. – Jagodna Północna 985 m n.p.m. – Parking na Przełęczy Spalona 808 m n.p.m.

• Szlak niebieski,
  • Długość całej trasy turystycznej: 8,4 km,
  • Czas przejścia: około 3 godziny,
  • Trasa dostępna do przejazdu z dzieckiem w wózku.
jagodna

Opis szlaku na Jagodną – najwyższy szczyt Gór Bystrzyckich

Rano zdobyliśmy Orlicę w Górach Orlickich, a chwilę później przejechaliśmy na parking na Przełęczy Spalonej. Ruszyliśmy niebieskim szlakiem razem z Justyną i Dominikiem. Od samego początku szliśmy za szeroką drogą, która prowadziła nas na sam szczyt. Kilka razy znakowany szlak opuszczał szeroki trakt i wchodził do lasu. Nie musisz jednak tego robić. To jest takie małe urozmaicenie.

Przy okazji polecamy Ci zdobyć Czerniec. Znajduje się po sąsiedzku, a tam także stoi wieża widokowa.

Jagodna szlaki

Góra Sasin 885 m n.p.m.

Po ponad 1 kilometrze dotarliśmy na górę Sasin mierzącą 885 m n.p.m. Szczyt nie jest oznaczony, ale można go zlokalizować przy pomocy mapy, a jeszcze łatwiej dzięki aplikacji w telefonie. Wzniesienie niczym szczególnym się nie wyróżnia. Po nim jest lekkie zejście, a następnie rozpoczyna się podejście pod górę. W międzyczasie jest skrzyżowanie z ławkami. Potem gdy będzie kolejne odejście szlaku, to lepiej iść za drogą, ponieważ na szlaku niebieskim są powalone drzewa.

Wieża widokowa na górze Jagodna w Górach Bystrzyckich

Po ponad 2 godzinach byliśmy już na Jagodnej. Na górze kiedyś stała ambona myśliwska, natomiast teraz okazale wznosi się wieża widokowa. Oprócz tego jest drewniana wiata i mapa z zaznaczonymi szlakami rowerowymi. Osoby z lękiem wysokości mogą mieć problemy, żeby wejść na ostatnie piętro. A jeśli już wejdziesz do góry, to co tam możesz zobaczyć?

• Masyw Ślęży,
  • Góry Bardzkie,
  • Góry Złote,
  • Masyw Śnieżnika,
  • Góry Orlickie,
  • Przede wszystkim wiele czeskich gór.

Zaczęło padać, dlatego szybko wracaliśmy pod schronisko. Po drodze zdobyliśmy jeszcze Jagodną Północną 985 m n.p.m. Ta ukryta jest w lesie i trzeba odbić na nią przy kamiennym słupku numer 158.

Wieża widokowa
Wieża widokowa na górze
Jagodna Północna

Schronisko PTTK Jagodna na Przełęczy Spalonej

Wróciliśmy do schroniska PTTK Jagodna na Przełęczy Spalonej. Zobacz więcej informacji na stronie internetowej obiektu. W schronisku można skorzystać z miejsc noclegowych oraz restauracji. Opinie w Internecie są bardzo wysokie i rzadko zdarzają się te negatywne. Mimo że schronisko znajduje się przy drodze głównej na Przełęczy Spalonej to panuje w nim prawdziwie górski klimat, a do tego jedzenie jest bardzo smaczne.