JuraPark w Bałtowie – Park Dinozaurów i Muzeum Jurajskie

Bałtowski Kompleks Turystyczny (Jura Park Bałtów) – to kompleksowe miejsce w Bałtowie w woj. świętokrzyskim, do zaspokojenia potrzeb rozrywkowych i aktywności dzieci w różnym wieku jak i dorosłych. Jest to atrakcja związana z wieloma elementami i różnorodnościami o dinozaurach. My wybraliśmy się tutaj na początku listopada 2021 roku, aby zobaczyć JuraPark z modelami dinozaurów.

• Zdjęcia gdzieś się nam zapodziały, dlatego cały czas ich szukamy. Udało nam się uratować 3 zdjęcia, które wrzuciliśmy na social media.

CIEKAWE MIEJSCA W OKOLICY KIELC

Co możesz robić w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym w ciągu roku?

Bałtowski Kompleks Turystyczny jest otwarty przez cały rok. Jednak poszczególne atrakcje są dostępne w poszczególnych okresach. Jedne są dostępne sezonowo, a inne są dostępne cały rok. Warto sprawdzić na stronie ich dostępność.

Co zobaczyć? Atrakcje w JuraParku w Bałtowie

13. Żydowski Jar,
  14. Stacja Narciarska „Szwajcaria Bałtowska”,
  15. Lodowisko,
  16. Wioska Świętego Mikołaja.

Jak dojechać i gdzie zaparkować przy Parku Jurajskim w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym

Zainteresowaliśmy się Bałtowskim Kompleksem Turystycznym, aby zobaczyć trasę z dinozaurami. W zależności od atrakcji, które chcesz odwiedzić, musisz sprawdzić ich rozmieszczenie na mapie. My chcieliśmy zobaczyć trasę JuraParku. Zwiedzaliśmy to miejsce na początku listopada, więc nie było tylu ludzi co w wakacje.

• Współrzędne bezpłatnego parkingu przy JuraParku w Bałtowie: 51.0176, 21.5483,
  • Współrzędne bezpłatnego parkingu przy Zwierzyńcu Dolnym w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym: 51.0134, 21.5516.

Ceny biletów w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym

Ceny biletów w Jurajskim Parku kształtują się od 15 złotych np. za Zwierzyniec Dolny. Ceny są różne i w zależności jakie atrakcje Cię interesują, tak wysoka będzie cena Twojego biletu. Cena biletu za pakiet sięga ponad 60 złotych. My za swoje bilety zapłaciliśmy po 30 – 40 złotych. Maja wówczas miała bilet za 1 zł, bo miała 3 lata. Zobacz więcej na stronie internetowej JuraParku w Bałtowie – tutaj.

Zwiedzanie ścieżki z dinozaurami w JuraParku w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym

W ramach jednego biletu w kwocie 30 – 40 złotych (nie pamiętamy dokładnie) mogliśmy skorzystać z trzech atrakcji:

• Muzeum Jurajskie,
  • Park Dinozaurów – JuraPark,
  • Zwierzyniec Bałtowski Dolny.

Muzeum Jurajskie w Bałtowie

Po zakupie biletu weszliśmy na teren parku dinozaurów. Swoje pierwsze kroki skierowaliśmy do Muzeum Jurajskiego, gdzie była wystawa „Powrót do przeszłości”. Wystawa ta nie jest zbyt duża, jednak warta uwagi i zachęcająca do zapoznania się tematyką dinozaurów. Jest to wprowadzenie w świat naszych ogromnych przyjaciół. Na wystawie zobaczyliśmy życie dinozaurów w różnych częściach świata w różnych okresach czasu. Co ciekawe, to na pewno to, że eksponaty będące na wystawach pochodzą też z Polski, a nawet z Bałtowa i okolic. Wystawy są podzielone na okresy i możemy zobaczyć skamieniałości i modele wymarłych organizmów z prekambru, mezozoiku i ery kenozoicznej.

Zwiedzanie JuraParku – ścieżka w świecie dinozaurów

Następnie zwiedzaliśmy dalszą część JuraParku, gdzie została wytyczona ścieżka edukacyjna ze 100. modelami dinozaurów.

• Zwiedzanie trwało około 40 – 60 minut.

Byliśmy tutaj poza sezonem w listopadzie, więc wielu zwiedzających nie było. W kasie przed nami było maksymalnie 5 osób. To miejsce na pewno wiosną i latem zyskuje, gdy roślinność jest obudzona do życia. Roślinność tutaj dodaje klimatu, zza której wyłaniają się większe czy mniejsze modele dinozaurów. Ścieżka jest poprowadzona przez blisko 1000 metrów i nie ma możliwości się na niej zgubić. Dodatkowo na ścieżce namalowane są ślady dinozaura, które prowadziły nas cały czas od początku do końca ścieżki.

Wzdłuż niej mieliśmy możliwość zobaczenia dinozaurów o naturalnej wielkości. Są dopracowane w szczegółach i zachwycają nie tylko małe dzieci. Ścieżka wiedzie po różnych okresach geologicznych. Wraz z kolejnymi metrami ścieżki, wchodziliśmy w kolejne miliony lat przed naszą erą. Na rozmieszczonych planszach poznawaliśmy rośliny charakterystyczne dla tego okresu, w jakim aktualnie się znajdowaliśmy.

Zawarte były również informacje o dinozaurach. Najciekawsze jest to, że park, po którym się przemieszczaliśmy, to kiedyś była jurajska plaża i wędrowały sobie po niej dinozaury. Nawet na dowód tej sytuacji w wąwozie, który się znajduje w pobliżu, znaleziono tropy dinozaurów. To było inspiracją, aby stworzyć tutaj pierwszy park jurajski w Polsce.

Zwierzyniec Bałtowski Dolny – małe zoo

Po zwiedzaniu ścieżki skorzystaliśmy w ramach biletu z małego zoo. Musieliśmy podjechać do tego miejsca, bo oddalone jest o kilkaset metrów. Parkowaliśmy przy wejściu. Zwierzęta znajdują się w swoich boksach. Zobaczyliśmy między innymi: kury, kaczki, gadającą papugę, koniki, małpy i inne. Za dodatkową opłatą z automatu pobraliśmy karmę dla zwierząt. Są do wyboru dwa rodzaje: warzywa lub ziarna zbóż. Maja miała atrakcję, bo karmiła zwierzęta, a te jadły jej je z ręki.

Gdzie zjeść w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym w Bałtowie?

Kupując bilet i korzystając z atrakcji spędzasz w tym miejscu nawet dobre kilka godzin. Jedni przyjeżdżają tutaj z własnym prowiantem, a inni korzystają z gastronomii, która jest tutaj przygotowana dla turystów:

• Zajazd Przystocze/Jadło pod Stokiem,
  • Restauracja „Bałtowski Zapiecek”,
  • Smażalnia Ryb „Wioska Rybacka”.