Krucza Skała z Lubawki w Górach Kamiennych

Krucza Skała to ciekawy i skalisty szczyt w Górach Kamiennych na Dolnym Śląsku. Znajduje się nad Lubawką i to właśnie stamtąd najlepiej wybrać się na wycieczkę. Góra mierzy 685 m n.p.m. i jest pięknym punktem widokowym na okolicę.

Relacja z wycieczki

Po zdobyciu Zadziernej i opuszczeniu Paprotek dojechaliśmy do Lubawki – miasta liczącego ponad 6000 mieszkańców. Jest to dość spokojne miasteczko, na pierwszy rzut oka bardzo rozwinięte. Parkingi, sklepy, firmy budowlane, przemysłowe, orlik i dużo różnorodnych szlaków i ścieżek przyrodniczych. My decydujemy się na zdobycie Kruczej Skały i Krzyżówki.

Mapa trasy turystycznej na Kruczą Skałę z Lubawki

Lubawka – Pod Kruczą Skałą – Krucza Skała – Rozdroże Trzech Buków – Krzyżówka BHP – Rozdroże Trzech Buków – Przełęcz Ulanowicka

• Cała nasza trasa mierzyła 12 kilometrów,
  • Na trasie mieliśmy około 460 metrów podejścia,
  • Wycieczka zajęła nam 5 godzin z przerwami.

Parking w Lubawce

Zatrzymaliśmy się na parkingu przy ulicy, tuż przy szlakach czerwonym, niebieskim i zielonym, którym będziemy wędrować na samą górę.

• Współrzędne postoju: 50.7025, 15.9988.

Szlak z Lubawki na Kruczą Skałę

Rozpoczynamy od przejścia asfaltem, przez jakieś 3 kilometry. Najpierw ulicą Szymrychowską, a potem Przyjaciół Żołnierza. Minęliśmy budynek firmy „Lubatex” i weszliśmy na łąkę.

Wędrówka przez łąkę trwała 15 minut i doszliśmy do lasu. Szlak niebieski z zielonym się rozłączył i udaliśmy się tym drugim. Już od początku ostro pochodziliśmy pod górę. Było to wyjście bezpośrednio na Kruczą Skałę z pięknymi widokami. Patrząc na trasę, można powiedzieć, że nie jest za często uczęszczana, bo niekiedy musieliśmy się przedzierać przez krzaki.

Szczyt Krucza Skała 685 m n.p.m.

Docieramy na Kruczą Skałę 685 m n.p.m. i siadamy na ławeczce. Widoki są cudowne i obejmują Bramę Lubawską, Karkonosze i okolice wzniesienia Gór Kruczych. Jesteśmy w rezerwacie przyrody „Kruczy Kamień”.

Idziemy dalej zielonym szlakiem, nic ciekawego się nie dzieje. Opuszczamy rezerwat, po prawej stronie widzimy widoki podobne do tych z Kruczej Skały. Cały czas prowadzi nas kamienista droga. Podejść już nie ma żadnych. Cały czas po prostym, dlatego przy grzejącym słoneczku idzie się idealnie.

Jeśli korzystasz z naszych treści i znalazłeś u nas potrzebną wiedzę, inspiracje do podróży, to będziemy wdzięczni, gdy postawisz nam kawę. Tworzymy bloga z ogromną przyjemnością i pasją od ponad 10 lat. Kawa nam się przyda do dalszej pracy. :) Bardzo dziękujemy! To pozwoli nam się dalej rozwijać.

Rozdroże Trzech Buków

Dochodzimy do Rozdroża Trzech Buków. Znajduje się tutaj wiata turystyczna i kilka tablic informacyjnych. Dociera tutaj szlak niebieski i nim właśnie idziemy do Krzyżówki BHP. Profil trasy się nie zmienia. W oddali słyszymy czyjeś głosy. To tata z synem przyjechali na rowerach.

Krzyżówka BHP

Na Krzyżówce znajduje się wiata tak, jak poprzednio na rozdrożu i ciekawy obelisk postawiony dla uczczenia Świętego Huberta przez myśliwych z koła łowieckiego „Szarak” z Kamiennej Góry. Siedzimy, leżymy i odpoczywamy.

Wróciliśmy do Rozdroża Trzech Buków. Minęliśmy większą grupkę turystów, a na rozdrożu skręciliśmy na szlak zielony, jednak nie ten, którym przyszliśmy tylko na ten, co idzie na ulicę Podlesie. Jest on dłuższy i mniej atrakcyjny, bo cały czas przez las.

Zeszliśmy zakosami do drogi asfaltowej. Przeszliśmy obok pokojów gościnnych, skoczni narciarskiej i kaplicy. Wyszliśmy znowu na łąkę, na której byliśmy na początku. Ostatnie 2 kilometry i byliśmy z powrotem przy samochodzie. Po zakupach wróciliśmy do gospodarstwa agroturystycznego.