Mielno – atrakcje turystyczne i plan na zwiedzanie miasteczka

Atrakcje turystyczne w Mielnie przyciągają turystów. O miasteczku prawie wszyscy słyszeli i chętnie go wybierają do spędzania czasu nad Morzem Bałtyckim. Ostatnio pisaliśmy o Leśnej Pętli Przygód i Tajemnic, a dziś już poświęcimy uwagę pozostałym miejscom, które warto zobaczyć w Mielnie. My zwiedzaliśmy miasteczko rozwiązując questa, który poprowadził nas po ciekawych atrakcjach. Był on dostępny w Internecie, ale jest także w wydaniu papierowym do pobrania w Informacji Turystycznej przy ulicy Bolesława Chrobrego.

Mielno zachód słońca
Mielno - atrakcje turystyczne

Leśna Pętla Przygód i Tajemnic

Leśna Pętla Przygód i Tajemnic to ścieżka edukacyjna w Mielnie, w województwie Jest to jedna z atrakcji, którą polecamy na krótką wycieczkę z dzieckiem. My naszą Maję daliśmy do rowerka. Trasa była tak przygotowana, że spokojnie sobie z nią poradziliśmy. Tylko czasami musieliśmy przenieść rowerek, ponieważ były schody.

Całą naszą wycieczkę rozpoczęliśmy w Informacji Turystycznej na ulicy Bolesława Chrobrego 3B. W niej zabraliśmy sobie papierową mapę tej ścieżki. Start leśnej pętli jest 100 metrów dalej przy ulicy 1 Maja.

Informacje praktyczne o ścieżce edukacyjnej

Samochód zostawiliśmy na bezpłatnym parkingu przy poczcie. Współrzędne miejsca, w którym zostawiliśmy samochód: 54.2590, 16.0512. Tak jak pisałem, papierową mapę można zabrać w Informacji Turystycznej. Taka sama mapa znajduje się na początku szlaku, więc jeśli IT będzie zamknięta, to można zrobić sobie zdjęcie i sprawdzać, bo czasem w terenie można się pogubić i pominąć jakieś miejsce.

Ścieżka, którą szliśmy mierzyła 2,9 km – duża pętla. Oznakowana była kolorem czerwonym. Jest krótszy wariant znakowany na niebiesko – 1,5 km, ale omija się kilka punktów. Na trasie są punkty – informacje o historii oraz wiedza o przyrodzie. Czas przejścia ścieżki to około 35 minut, jednak na Leśnej Pętli Przygód i Tajemnic są takie miejsca, na których na pewno zatrzymacie się na dłużej, jeśli wędrujecie z dzieckiem. Za chwilę sami się przekonacie.

Opis ścieżki

Stanęliśmy pod mapą ścieżki i rozpoczęliśmy podejście po drewnianych schodkach. Uważaj, żebyś nie poszedł w lewo wzdłuż granicy lasu. Po 130 metrów pierwszym ciekawym miejscem była szyszka świerkowa. Przy niej stoi drewniany słupek z informacją o świerku pospolitym. Po 140 metrach znajduje się kolejna drewniana atrakcja, a dokładnie orzeszek bukowy.

Zrekonstruowane grodziska

Poszliśmy 250 metrów dalej i dotarliśmy do pierwszego grodziska. Istniało tutaj od VI do XIII wieku. Miało stanowić obronę pasa nadmorskiego, a jeśli by nastąpiło zagrożenie, to także jako schronienie dla mieszkańców. Grodzisko w Mielnie zostało zrekonstruowane.

Można przejść tam po drewnianym mostku nad wodą. Do drugiego zrekonstruowanego grodziska prowadzi drewniana kładka. W jednym momencie trzeba uważać, żeby się nie przewrócić na ruchomych drewnach. Przy nich znajduje się tablica edukacyjna, z której dowiesz się wielu cennych informacji.

Platforma widokowa, bunkier wschodni i zachodni

Wróciliśmy po kładkach i po 100 metrach staliśmy już przy drewnianej platformie widokowej. Za 180 był żołądź, a później za 200 metrów miejsce do odpoczynku. Są ławki, więc można usiąść i odpocząć. Po chwili przecięliśmy drogę rowerową i dotarliśmy do szyszki sosnowej. Tych drewnianych szyszek trochę minęliśmy już na trasie. Po 300 metrach doszliśmy do bunkru zachodniego, a za nim był bunkier wschodni.

Leśna Pętla Przygód i Tajemnic

Tor przeszkód, polana mchów i drewniana łódka

Przy tym drugim zatrzymaliśmy się na chwilę, ponieważ można wejść na niego oraz sprawdzić się na drewnianych belkach. Dalej był tor przeszkód, czyli położone na ziemi drzewa, a potem polana mchów. Najciekawszym miejscem dla Mai była łódka, do której można wejść.

Według mapy to już był ostatni ciekawy punkt na naszej trasie. Od łódki do samochodu mieliśmy jakieś 5 minut, więc szybko dotarliśmy na parking. Zwiedzanie pozostałych atrakcji turystycznych Mielna zostawiliśmy sobie na kolejny dzień. A Ty w każdej chwili możesz ruszyć na plażę, ponieważ to tylko kilka kroków.

Zachód słońca nad morzem – nasza największa atrakcja turystyczna Mielna

Zanim jeszcze przejdziemy to questa, to zobacz na zachód słońca, który mieliśmy nad Morzem Bałtyckim. Przeszliśmy powyższą ścieżkę, zrobiliśmy w sklepie zakupy, zameldowaliśmy się w kwaterze i wybraliśmy się na wieczorny spacer po plaży. Uwielbiamy piesze wędrówki po piasku, a jeśli jeszcze do tego dochodzi zachodzące słońce, to już w ogóle jest bajka. Po drodze spotkaliśmy grupę morsów, która przygotowywała się do wejścia do wody. Nam było zimno w kurtkach.

zachód słońca

Pomnik kotwicy i przystań rybacka – Unieście

Nasz quest po atrakcjach turystycznych Mielna rozpoczęliśmy w kolejnym dniu od pomnika kotwicy w Unieściu. Jest to część Mielna. Przy niej znajdywał się bezpłatny parking. Kotwica upamiętnia ludzi, którzy nie wrócili z pracy na Morzu Bałtyckim. Pomnik został przywieziony do miasta ze Stoczni Szczecińskiej. Potem poszliśmy na zachód ulicą Wydmową do przystani rybackiej. Po drodze mijaliśmy wiele restauracji i barów, które poza sezonem i dodatkowo teraz w czasie pandemii były zamknięte. Przystań rybacka jest pięknym i kameralnym miejscem, które warto zobaczyć, ponieważ wygląda bardzo ciekawie. Można tam zjeść coś dobrego oraz kupić świeżą rybę.

Pomnik lotników upamiętniający katastrofę

Weszliśmy na Promenadę Przyjaźni i dotarliśmy do pomnika lotników. Upamiętnia on katastrofę samolotu z 1987 roku, w której zginęli piloci wojskowi: Jan Kozyra oraz Ryszard Duro. Pomnik przedstawia ogon myśliwca, który jest częścią samolotu. Na nim jest biało-czerwona szachownica, czyli znak Sił Powietrznych. Obok znajdują się tablice edukacyjne, z których można dowiedzieć się więcej o Morzu Bałtyckim.

plaża w Mielnie
pomnik lotników mielno

Nadmorska promenada widokowa – Promenada Przyjaźni

Kolejną atrakcją turystyczną w Mielnie była nadmorska promenada widokowa, którą szliśmy nad plażą. Rozciągały się z niej wspaniałe widoki. Spacerowało się nią bardzo przyjemnie, a Maja jechała sobie w rowerku. Dzień wcześniej o zachodzie słońca było sporo ludzi. Teraz o poranku nie spotkaliśmy ani jednej osoby. Są tam ławeczki, na których można usiąść. Co jakiś czas była możliwość, aby wejść schodkami na plażę.

Pomnik morsa w Mielnie – atrakcja turystyczna dla dzieci

Główną atrakcją turystyczną dla dzieci w Mielnie i obowiązkowym punktem zwiedzania jest pomnik morsa. To kultowe miejsce, przy którym prawie każdy robi sobie zdjęcia. Mors stoi tam od 2004 roku, jako symbol corocznego Międzynarodowego Zlotu Morsów. Stoi przy chyba najpopularniejszym wejściu na plażę. Jeśli zwiedzasz Mielno, to koniecznie podejdź do tego pomnika.

pomnik morsa

Mieleński Mural z rybką

Tuż przy pomniku morsa znajduje się mural przedstawiający rybę oraz statki na morzu. Stworzył go Cukin – artysta z Koszalina. Wygląda bardzo przyjemnie i dodaje blasku temu miejscu. Nasz quest po Mielnie, był związany z tym malunkiem. Potem poszliśmy prosto do Informacji Turystycznej, w której odebraliśmy nagrodę.

pomnik rybki

Jezioro Jamno w Mielnie

Niestety zwiedzanie ciekawych miejsc na morzem poza sezonem wiąże się z tym, że wiele atrakcji będzie zamkniętych. Jeśli będziesz w Mielnie, to wybierz się jeszcze nad Jezioro Jamno. Tam jest nieco spokojniej niż na plaży, a w sezonie po jeziorze kursują statki. Jest tam taras widokowy oraz ścieżka edukacyjna „Nad Jamnem”.

Noclegi w Mielnie

Noclegi w Mielnie są na każdym kroku. Gdzie się nie obejrzysz, to coś znajdziesz. Od hoteli po małe pensjonaty. My spaliśmy w pokojach gościnnych AQUILA przy ulicy Sanatoryjnej 5. Nocleg w Mielnie kosztował nas 80 złotych za 3 osoby w małym pokoju. Na jedną noc bardzo dobry, ale dłuższy pobyt ogranicza brak kuchni. W korytarzu jest tylko mikrofala. W pokoju jest czajnik. Do plaży kilka minut. Ogólnie nocleg może być.