Orlica góra szczyt
Dolnośląskie,  Góry Bystrzyckie,  Góry Orlickie

Orlica – wieża widokowa. Mapa i opis szlaku z dzieckiem

Siódmy dzień w Sudetach spędziliśmy w Górach Stołowych, Orlickich i Bystrzyckich. Zdobyliśmy ich najwyższe wzniesienia: Orlicę – wieżę widokową i Jagodną, a Szczeliniec Wielki zafascynował nas tak, że chce się tam kiedyś wrócić. Na szlaku poznaliśmy podobnych do nas wielkich miłośników górskich wędrówek. Jechaliśmy niezapomnianą „Autostradą Sudecką” i z Przełęczy Spalonej zdobyliśmy Jagodną. W dzisiejszym wpisie znajdziesz opis szlaku na Orlicę od Sołtysiej Kopy. Opis wycieczki na najwyższy szczyt Gór Stołowych możesz znaleźć u nas na blogu – Szczeliniec Wielki.

Orlica wieża widokowa

Opis szlaku na Orlicę (Vrchmezí) w Górach Orlickich z dzieckiem do wieży widokowej

Trzeba przyznać, że podczas wyjścia w Góry Orlickie najatrakcyjniejsze były widoki z parkingu na Sołtysiej Kopie. Współrzędne darmowego parkingu: 50.366930, 16.372751. Szlak zielonym, którym wędrowaliśmy na szczyt, mierzy 2 kilometry i jest cały zalesiony. Trasa nie jest trudna, dlatego bardzo szybko, już po 50 minutach dociera się do celu. Bez problemów na ten szlak turystyczny można iść z dzieckiem.

Od połowy trasy idziemy z granicą z Czechami, a sam wierzchołek góry Orlicy mierzącej 1084 m n.p.m. znajduje się na granicy. Trasa turystyczna oznaczona kolorem zielonym, najpierw prowadzi lasem, a za znakami do wieży widokowej. Od niej odbija się w górę na samą Orlicę.

Mapa trasy turystycznej na Orlicę z Sołtysiej Kopy – szlak zielony

Parking Sołtysia Kopa – Wieża widokowa na Orlicy – Góra Orlica szczyt – Parking Sołtysia Kopa

Góra Orlica z wieżą widokową – najwyższy szczyt Gór Orlickich zaliczany do Korony Gór Polski

Na szczycie góry znajduje się wieża widokowa. Odsłonięto także pomnik upamiętniający pobyt na wierzchołku Johna Quincy Adamsa – późniejszego prezydenta USA, cesarza Józefa II, oraz Fryderyka Chopina. Widoków podczas trasy nie było żadnych. Kiedyś na szczycie stała wieża widokowa. Widać z niej było nawet Pragę w Czechach. Między drzewami urywek krajobrazów można zobaczyć. Na parking wróciliśmy tym samym szlakiem zielonym i tam jeszcze chwilę napawaliśmy się piękną panoramą. Będąc w pobliżu, polecamy Ci wschód słońca w Zieleńcu i zdobycie szczytu Velka Destna, ponieważ jest to najwyższa góra całych Gór Orlickich.

Góry Orlickie
wieża widokowa

Jeśli znalazłeś u nas potrzebną wiedzę, wskazówki, inspiracje do podróży, to będziemy wdzięczni, gdy wrzucisz nam napiwek do blogowej skarbonki.