Poggio dei Malandrini w Apeninach – szlak z Piano di Pratorsi

Poggio dei Malandrini to szczyt w Apeninach mierzący 1657 m n.p.m. To jedno z piękniejszych miejsc, które udało nam się zobaczyć podczas naszej podróży do Włoch. Szlak na górę był bardzo łatwy i rozpoczynał się przy dawnym schronisku górskim Pratorsi. Obecnie obiekt stoi zamknięty i nic się tam nie dzieje.

Poggio dei Malandrini w Apeninach - szlak z Piano di Pratorsi

Jak dojechać na parking przy schronisku Pratorsi?

Dojazd na parking prowadzi wąską drogą. Droga na parking rozpoczyna się w miejscowości Gavinana. Przez kilka kilometrów trasa będzie kręta i głównie przez las. Na końcu jest parking na kilkadziesiąt samochodów. Niedawno dopiero zrobili tam taką ładną nawierzchnię.

• Parking jest bezpłatny,

Gdy dotarliśmy na miejsce, to stało już tam sporo samochodów. Prawdopodobnie turyści nocowali w kolejnym schronisku – Rifugio del Montanaro.

Mapa trasy – podstawowe informacje

• Długość szlaku: 4,1 km,
  • Czas wycieczki z przerwami: 3 godziny,
  • Suma podejść na szlaku: 322 metry.

Szlak na Poggio dei Malandrini w Apeninach

Przy parkingu mieliśmy szlak czerwony z kierunkiem na Maceglia i tam właśnie poszliśmy. Szliśmy łagodnie pod górę przez las. Z lewej strony widzieliśmy zaśnieżone szczyty. Była niedziela i na szlak wyszło więcej osób. Po 800 metrach byliśmy na rozwidleniu szlaków. Tam z prawej strony był pomnik. Jednym ze szlaków możesz dojść do schroniska Casetta Pulledrari. My szliśmy dalej pod górę. Przez 700 metrów zdobywaliśmy wysokość. Dotarliśmy do miejsca, gdzie były kolejne tabliczki. Tam można iść do schroniska del Montanaro. Obiekt otwarto w 1963 roku.

My skręciliśmy w lewo i szliśmy pod górę. Do szczytu było coraz bliżej. Teren zrobił się odkryty, a my sporo zobaczyliśmy. Dotarliśmy na Poggio dei Malandrini i zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę. Po chwili minęła nas grupa turystów, która zmierzała na Poggio delle Ignude 1732 m n.p.m. oraz Monte Gennaio 1814 m n.p.m. Szczyt, na który dotarliśmy nie był oznaczony. Później w dół wracaliśmy taką samą drogą.

Co widać ze szczytu?

Ze szczytu pięknie widać Dolomity z ich najwyższą górą – Marmoladą. Bliżej widać np. Monte Falco, Monte Catria, Monte Pianellaccio, Monte Cusna, Pania della Croce, Monte Giovo, Amiata oraz Wyspę Korsykę. Szczytów oczywiście widać o wiele więcej.