Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce

Skansen Chabówka – wpisaliśmy w nawigację nazwę tej atrakcji i prosto z Rabki-Zaryte pojechaliśmy kilkanaście minut do Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce. Jechaliśmy tam po raz pierwszy, a towarzyszyli nam Justyna oraz Dominik, z którymi byliśmy kilka chwil wcześniej na Luboniu Wielkim. Przejechaliśmy przez Rabkę-Zdrój i znaleźliśmy się na parkingu przy wejściu do skansenu kolejowego.

Godziny otwarcia i ceny biletów do skansenu lokomotyw w Chabówce

Na parkingu było kilka samochodów, a nas od samego początku przywitały parowozy. Przeszliśmy kilka kroków i poszliśmy do kasy biletowej. W niej oprócz biletów wstępu można kupić pamiątki.

• Bilet kosztował 12 złotych za osobę dorosłą i 8 złotych za dziecko do drugich urodzin,
  • Skansen od 25 kwietnia do 25 czerwca jest otwarty codziennie w dni robocze od 8 do 15, natomiast w weekendy i święta od 8 do 18,
  • Więcej informacji o godzinach otwarcia skansenu w Chabówce możesz znaleźć na ich stronie internetowej.

Zwiedzanie Skansenu Kolejowego w Chabówce – idziemy zobaczyć lokomotywy

Po zakupie biletów ruszyliśmy na zwiedzanie skansenu lokomotyw. Pani w kasie powiedziała, że możemy wchodzić tutaj, gdzie chcemy. Czyli wszystkie parowozy, które są otwarte są dostępne do zwiedzania! To już była świetna wiadomość. Skansen powstał na terenie dawnej parowozowni. Obecnie mogliśmy tam zobaczyć parowozy, lokomotywy elektryczne, spalinowe, żurawie czy pługi. Przy niektórych na tablicach znajdowały się opisy.

• Nasz czas zwiedzania Skansenu Kolejowego w Chabówce to 80 minut.

Sporo lokomotyw było otwartych, ale niektóry były brudne w środku, dlatego nie wchodziliśmy do nich. Była sobota, więc trochę osób zwiedzało skansen. Dzieci będą zachwycone z wizyty – te starsze również. Jest to jedno z największych muzeów kolejnictwa, w którym byliśmy. Szkoda, że niektóre z lokomotyw niszczeją. Spora część eksponatów wymaga odrestaurowania.

Parowozy Chabówka

Zabytkowy pociąg retro z Chabówki do Mszany Dolnej

W czerwcu 2021 roku będzie można wybrać się w podróż zabytkowym pociągiem retro z Chabówki do Mszany Dolnej, a nawet dalej. Jest to świetna rzecz przywołująca wspomnienia u dorosłych i wywołująca zachwyt u dzieciaków. Po drodze można obejrzeć wspaniałe widoki na góry Beskidu Wyspowego.