Bukowa Góra w Roztoczańskim Parku Narodowym – szlak ze Zwierzyńca

Bukowa Góra w Zwierzyńcu to szczyt znajdujący się na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego. To jedno z najchętniej odwiedzanych miejsc na Roztoczu. My również tam się wybraliśmy. Pierwszy raz byliśmy na miejscu w 2018 roku. Bukowa Góra mierzy 305 m n.p.m. i jest zalesiona, natomiast tuż pod nią znajduje się punkt widokowy z ławeczkami i tablicami informacyjnymi.

Polecamy również nasz obszerny przewodnik po województwie lubelskim. Znajdziesz tam 70 miejsc, które warto zobaczyć.

Bukowa Góra w Roztoczańskim Parku Narodowym - szlak ze Zwierzyńca

Parking w Zwierzyńcu

Parking na początku szlaku znajduje się w Zwierzyńcu przy kaplicy św. Jana Nepomucena „Na Wyspie”. Tam można bezpłatnie zostawić samochód, a także wrzucić ofiarę do puszki, na utrzymanie kaplicy. Wjechaliśmy rano na pusty jeszcze parking.

• Współrzędne naszego parkingu: 50.6084, 22.9680.

Gdy byliśmy tutaj w majówkę, to w godzinach przedpołudniowych było tyle ludzi, że nie było gdzie stanąć samochodem. My wtedy również zaczynaliśmy wcześnie rano i Tobie też polecamy, zwłaszcza gdy jedziesz w wakacje lub weekend. Teraz byliśmy w tygodniu i po naszym powrocie stało tylko kilka samochodów.

Szlak na Bukową Górę ze Zwierzyńca – opis, mapa, zdjęcia i informacje praktyczne

Na Bukową Górę mieliśmy do przejścia 2,4 km w około 50 minut. Maszerowaliśmy z dzieckiem, więc tempo mieliśmy delikatnie słabsze. Trzeba pamiętać, że na ten szlak obowiązują bilety wstępu, ponieważ to teren Roztoczańskiego Parku Narodowego. Wejściówki można zakupić w punkcie informacji turystycznej lub online. Zdecydowaliśmy się na drugi wariant, ponieważ IT była jeszcze zamknięta.

• Bilet normalny kosztował 6 złotych, natomiast ulgowy kosztuje 3.
  • Poniżej zobacz na mapę naszej trasy.

Prowadziła nas ścieżka koloru zielonego. Minęliśmy zabytkowy browar w Zwierzyńcu i za Pałacem Plenipotenta skręciliśmy w prawo. Tam już czekała na nas brama wejściowa do parku narodowego. Z zakupionymi biletami online weszliśmy na trasę. Trasa wiodła delikatnie pod górę i nie było większych podejść. Po mniej więcej 900 metrach stanęliśmy na rozejściu się szlaków. Mogliśmy tam skręcić nad Stawy Echo. Nas interesowała Bukowa Góra. W kierunku stawów mieliśmy iść potem. Tam także znajdowały się kamienie o różnej wielkości – przypominają one o poległych leśnikach. Na skałach są również wizerunki orła.

Bukowa Góra w Roztoczańskim Parku Narodowym - szlak ze Zwierzyńca

Ruszyliśmy dalej. Zielona, dydaktyczna ścieżka na Bukową Górę, prowadziła nas cały czas po lesie. Dotarliśmy do miejsca, gdzie musieliśmy ostro podejść pod górę po schodach. To było krótkie, ale ostre podejście. Potem pozostało ominąć szczyt Bukowej Góry 305 m n.p.m. i dotrzeć do drewnianej wiaty i punktu widokowego. Na sam szczyt nie można wejść, ponieważ znajduje się poza szlakiem, a w parku narodowym nie wolno schodzić z wytyczonej ścieżki.

roztocze

Punkt widokowy na Bukowej Górze

W miejscu, gdzie znajduje się punkt widokowy, przebiega granica Roztoczańskiego Parku Narodowego. Przypomina o tym czerwona tablica. W tamtym miejscu warto usiąść na chwilę i odpocząć, a także obejrzeć widoki. Bardzo lubimy to miejsce. Jest tam cicho i spokojnie. Czerwoną ścieżką, można zejść w kierunku kościoła pw. Miłosierdzia Bożego w Sochach.

Wycieczka w kierunku Stawów Echo

Po dłuższej przerwie ruszyliśmy dalej. Wracaliśmy do skał, o których pisaliśmy i przy nich odbiliśmy w stronę Stawów Echo. Nad same stawy nie szliśmy, ponieważ byliśmy w majówkę, tylko na ich wysokości skręciliśmy w stronę Zwierzyńca, kolorem zielonym. Potem już wróciliśmy, a Zwierzyniec dalej był cichy i spokojny.