Kościół w Dębnie Podhalańskim pw. Michała Archanioła – drewniana świątynia wpisana na listę UNESCO

Kościół w Dębnie Podhalańskim pw. Michała Archanioła jest pięknym zabytkiem architektury drewnianej w woj. małopolskim. Położony jest nad Jeziorem Czorsztyńskim pod szczytami Gorców. Drewnianą świątynię wpisano na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Zabytek wzniesiono w XV wieku, natomiast wcześniej była tutaj prawdopodobnie jeszcze jedna świątynia. Kościół św. Michała Archanioła można zwiedzać, jednak w określonych godzinach otwarcia.

Na miejsce dotarliśmy o wschodzie słońca, ponieważ dalej jechaliśmy nad Jezioro Czorsztyńskie, zobaczyć Zamek w Niedzicy oraz Wodospady w Kacwinie. Przy okazji polecamy Ci wybrać się na Velo Czorsztyn – piękną trasę rowerową wokół jeziora.

Kościół w Dębnie Podhalańskim pw. Michała Archanioła - drewniana świątynia wpisana na listę UNESCO

Kościół Michała Archanioła w Dębnie Podhalańskim – PARKING

Parking znajduje się przy drodze 969 obok cmentarza. Tam podobno kosztuje 15 złotych za cały dzień (według opinii Google). My zatrzymaliśmy się w centrum miejscowości tuż przed samą bramą, ponieważ byliśmy tylko na chwilę.

• Współrzędne wytyczonego parkingu: 49.4684, 20.2132.
  • Współrzędne miejsca, gdzie się zatrzymaliśmy: 49.4661, 20.2114.

Piękny zabytek architektury drewnianej – kościół, który trzeba zobaczyć

Kościół Michała Archanioła w Dębnie to piękny zabytek architektury drewnianej, który trzeba zobaczyć podczas podróży po Małopolsce. Można wybrać się tam na Msze Święte, które odbywają się w niedziele o godzinie 8:00 i 11:00. Do świątyni można wejść i ją zwiedzać od maja do października – w niedzielę od 12:00 do 17:00 i w pozostałe dni od 9:00 do 12:00 i od 13:00 do 17:00 (bez soboty). My byliśmy po godzinie 5 rano, dlatego obejrzeliśmy go tylko z zewnątrz.

Zwiedzanie kościoła jest bezpłatne, więc można złożyć dobrowolną ofiarę. Wielu turystów odwiedza to miejsce, ponieważ znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO, ale również przy okazji wycieczki w Tatry. Dojazd z Zakopanego zajmuje około 45 minut.

Pierwsza wzmianka o świątyni w Dębnie pochodzi z 1335 roku, jednak to nie jest ta obecna świątynia. Obecny kościół powstał w 1490 roku. Wcześniejszy został rozebrany. Aktualnie jest jednym z najlepiej zachowanych kościołów gotyckich w Polsce. W tym kościele w serialu Janosik można było zobaczyć ślub bohatera z Maryną.