Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie – zwiedzanie skansenu lokomotyw

Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie znajduje się na północy Polski w województwie pomorskim. Jest to atrakcja turystyczna, która zachęci dzieci, ale i dorosły z zaciekawieniem będzie przechodził przez kolejne części muzeum pociągów. Byliśmy zachwyceni liczną ekspozycją lokomotyw, wagonów, maszyn jak również innych eksponatów związanych z kolejnictwem. Pani w kasie powiedziała, że te pociągi, które będą otwarte, to można do nich wchodzić – kilka ich było.

KOŚCIERZYNA – ATRAKCJE TURYSTYCZNE

Muzeum pociągów w Kościerzynie na Kaszubach nie było naszym pierwszym odwiedzonym muzeum o tej tematyce.

Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie - zwiedzanie skansenu lokomotyw

Jak dojechać do Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie?

Muzeum Kolejnictwa mieści się przy Ulicy Towarowej 7 w Kościerzynie. Odwiedzający dojeżdżają w to miejsce z różnych stron.

1. Z Gdyni to 65 km – 1 godzina trasy samochodem,
  2. Z Gdańska to 60 km – 1 godzina trasy samochodem,
  3. Ze Starogardu Gdańskiego to 50 km – 50 minut trasy samochodem,
  4. Z Chojnic to 70 km – 1 godzina trasy samochodem,
  5. Ze Słupska to 90 km – 1 godzina i 20 minut trasy samochodem,
  6. Z Bytowa to 40 km – 35 minut trasy samochodem.
Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie - zwiedzanie skansenu lokomotyw

Gdzie zaparkować? Bezpłatny parking tuż przy muzeum

Naprzeciw wejścia na teren Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie znajduje się duży parking, na którym zaparkowaliśmy za darmo. W tym miejscu może zatrzymać kilkadziesiąt samochodów. Dla osób z niepełnosprawnością są zarezerwowane 2 miejsca parkingowe, poprzez namalowany znak P-24.

• Współrzędne parkingu przy Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie: 54.1200, 17.9979.

Godziny otwarcia Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie

Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie jest czynne codziennie przez cały tydzień.

• W poniedziałek jest czynne przez 6 godzin: od 10:00 do 16:00,
  • Od wtorku do niedzieli jest czynne przez 8 godzin: od 10:00 do 18:00.

Cennik biletów do Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie

Do skansenu kolejowego możesz nabyć bilet w odpowiedniej wersji dla siebie. My odwiedzając to miejsce zakupiliśmy dwa bilety normalne w cenie po 14 złotych.

Ceny w Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie kształtują się następująco:

• Bilet normalny – 14 złotych,
  • Bilet ulgowy – 11 złotych,
  • Bilet grupowy – 8 złotych.
  • Bilet dla dzieci do 7 lat jest darmowy.

Możesz również zakupić bilet 3 w 1. Jest to możliwość wejścia do trzech muzeów w Kościerzynie w ramach jednego biletu.

• Bilet normalny – 17 złotych,
  • Bilet ulgowy – 13 złotych,
  • Bilet grupowy – 10 złotych.

Parowozownia Kościerzyna

Parowozownia Kościerzyna jest miejscem, które odwiedziliśmy w skansenie lokomotyw pierwszy raz. Nigdy do tej pory nie mieliśmy okazji wejścia do takiego miejsca. Tylko w Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie mieliśmy taką możliwość. Przejście przez parowozownie i zaglądanie do pomieszczeń muzealnych, to nowe doświadczenie dla nas i zapamiętamy je na długo. W przygotowanych pomieszczeniach przybliżono nam pracę związaną z kolejnictwem. Pierwszy raz też widzieliśmy w muzeum pociągów ruchomą makietę, po której poruszał się pociąg.

Skansen parowozów dla dzieci

O tematyce kolejnictwa i skansenie parowozów myśli zwykle Maja. Zapoczątkowali w niej ten temat dziadkowie. Babcia kupiła pierwszą książkę o kolei, a dziadek opowiedział jej o swoich młodzieńczych latach i swojej pracy. Później podczas którejś z wyprawy po Polsce, zobaczyliśmy na straganie drewniane lokomotywy. Kupiliśmy kilka wraz z wagonami pasującym do nich. Później dokupiliśmy tory i kolejne drewniane lokomotywy z wagonikami.

Posiada już niezłą kolekcję, ale i tak twierdzi, że jeszcze jej trochę brakuje. Szukamy również bajkowych książek na temat kolei. Tym sposobem interesujemy się tą tematyką. Teraz Maja bardzo chętnie chce oglądać prawdziwe parowozy w muzeach. Lubimy odwiedzać skanseny lokomotyw. Są nam bliskie, bo wiemy, że Maja ma niezłą zabawę, ale nie ukrywamy, że my przy niej również.

Jak wyglądają pozostałe muzea w Kościerzynie?

Będąc w Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie możesz zakupić jeden bilet do trzech muzeów. Bilet będzie obejmował: Muzeum Kolejnictwa, Muzeum Akordeonu i Muzeum Ziemi Kościerskiej. My byliśmy we wszystkich. Bardzo nam się podobało w każdym. W

Warto również zwrócić uwagę, że Muzeum Akordeonu i Muzeum Ziemi Kościerskiej w poniedziałki ma zorganizowane darmowe wejście do obu muzeów. My w niedzielny dzień byliśmy w Muzeum Kolejnictwa. A na następny dzień mieliśmy w planach dwa pozostałe muzea, więc nie skorzystaliśmy z zakupu biletu 3 w 1.

Skansen parowozów dla dzieci

Muzeum parowozów, które odwiedziliśmy z dzieckiem

Województwo małopolskie: Skansen Chabówka odwiedziliśmy wraz ze znajomymi po zejściu z górskich szczytów. Atrakcja, która jest dość blisko naszego domu z bardzo liczną ekspozycją.

Województwo śląskie: Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej w Rudach – ekspozycja zawiera unikatowe lokomotywy i wagony. Odwiedziliśmy to miejsce po wycieczce rowerowej. Bilet można było zakupić na zwiedzanie, ale można również na przejazd kolejką wąskotorową. Kolejka kursuje o wyznaczonych godzinach w poszczególne dni.

Województwo łódzkie: Skansen w Karsznicach to muzeum, które od początku nie wydawało się aż tak duże. W budce z biletami był pan, dla którego temat kolejnictwa to pasja. Z wielkim zaangażowaniem zachęcał nas turystów do dalszego zwiedzania, a także opowiadał różne ciekawe historie, które wprowadziły nas w temat kolejnictwa. Po zobaczeniu ekspozycji z lokomotywami mogliśmy również wejść do izby muzealnej, w której znajdowały się modele i ciekawe eksponaty związane z kolejnictwem.

Województwo podkarpackie: Bieszczadzka Kolejka Leśna, czyli przejazd z Majdanu do Dołżycy. Znajomi, z którymi byliśmy w Bieszczadach zachęcili nas do przejazdu kolejką bieszczadzką. Wybraliśmy wariant z Majdanu do Dołżycy. Był to nasz pierwszy przejazd z dzieckiem kolejką składającą się z parowozu i wagonów.