Piatra Craiului w Rumunii. Wycieczka do wąwozu: Prapsstiile Zarnestilor

Prapsstiile Zarnestilor to urokliwy wąwóz skalny znajdujący się w górach Piatra Craiului w Rumunii. Najwyższym szczytem jest tam La Om mierzący 2238 m n.p.m., jednak my wybraliśmy się o wiele niżej.

Szczyt La Om mieliśmy w planach, był nawet wyznaczony na mapie. Szlak do niego jest długi i nie wiem, czy z dzieckiem byśmy go zdołali przejść. Wiedzieliśmy natomiast, że poradzimy sobie w wąwozie. Tam prowadzi urokliwy szlak, który wprowadza nas pomiędzy ogromne skały. Samochodem można dojechać bardzo blisko, o czym wcześniej nie wiedzieliśmy, ale Ty już wiesz. Spędziliśmy tam około 3 godziny. Mijaliśmy wiele osób, myślę, że z racji soboty. Wiele rodzin było z dziećmi, więc widzieliśmy, że można ruszyć tam na wycieczkę z wózkiem.

Polecamy także inne ciekawe atrakcje w Rumunii, które udało nam się zobaczyć.

Piatra Craiului w Rumunii

Jak dojechać i gdzie zaparkować?

Wąwóz znajduje się za miastem Zarnesti w pięknym lesie. My zatrzymaliśmy się przy szerokiej drodze i ruszyliśmy na szlak. Potem okazało się, że ludzie jechali jeszcze dalej i stali pod samym szlabanem przy wejściu.

• Współrzędne naszego parkingu: 45.5348, 25.2917.
  • Współrzędne parkingu przed wąwozem: 45.5249, 25.2809.

Okazało się, że ludzie zaoszczędzali 1,5 km jadąc dalej, czyli 3 km tam i z powrotem. Niby fajnie, że się przeszliśmy, ale co chwilę musieliśmy usuwać się na bok, żeby inni mogli przejechać. To już od Ciebie zależy, co wybierzesz. Postój jest bezpłatny, jednak obowiązują bilety wstępu do Parku Narodowego Piatra Craiului.

Bilety wstępu do Parku Narodowego Piatra Craiului

O biletach wstępu dowiedzieliśmy się już wcześniej, gdy poszukiwaliśmy informacji o atrakcjach w parku. Informuje o nich również tablica, którą można zobaczyć w drodze na parking. Bilety można zakupić na oficjalnej stronie parku lub np. przy budynku centrum dla zwiedzających w niebieskim automacie.

• Strona internetowa: www.pcrai.ro.
  • Współrzędne centrum dla zwiedzających: 45.5671, 25.2922.

Mapa szlaku przez wąwóz

Na poniższej mapie zaznaczyliśmy szlak przez wąwóz z naszego parkingu.

• Długość trasy: 6,2 km.
Prapsstiile Zarnestilor

Co jeszcze zobaczyć?

Podczas podróży do Rumunii warto jeszcze zobaczyć Zamek Bran, który znajduje się w okolicy. Polecamy przejechać się Trasą Transfogaraską oraz Transalpiną. Nam bardzo podobał się Zamek w Hunedoarze.