Ząb to miejscowość, z której pochodzi Kamil Stoch. Jest to także najwyżej położona wieś w Polsce

Ząb to miejscowość, z której podchodzi i w której mieszka Kamil Stocha. Jego dom jest chętnie oglądany z drogi prowadzącej z Zębu do Poronina. Adres to ulica Kamila Stocha. Rozciągają się stamtąd wspaniałe widoki na Tatry, tak samo jak nieco wyżej za kościołem świętej Anny i przy cmentarzu pod Suchowiańskim Wierchem 985 m n.p.m. Jest to również najwyżej położona wieś w Polsce. My przyjechaliśmy tam prosto z Bachledówki – równie pięknego miejsca w miejscowości Czerwienne.

Ząb to rodzinna miejscowość Kamila Stocha – polskiego mistrza w skokach narciarskich

Wieś Ząb zlokalizowana jest w gminie Poronin niedaleko Zakopanego. Nie raz można usłyszeć jej nazwę podczas zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich. Wielu turystów przyjeżdżających na Podhale, chce zobaczyć, gdzie mieszka Kamil Stoch. My dopiero ostatnio byliśmy tam po raz pierwszy i pojechaliśmy na Suchowiański Wierch. Tam większość mieszkańców może zobaczyć z okien swoich domów Tatry.

Ząb to także najwyżej położona miejscowość w Polsce

Miejscowość Ząb to najwyżej położona wieś w Polsce. Najwyższy punkt mierzy 1013 m n.p.m. Jest wspaniale zlokalizowana na mapie Małopolski. Można tam obejrzeć wspaniale krajobrazy na Tatry na czele z Giewontem. W zimie czynny jest ośrodek narciarski Potoczki, niedaleko domu Kamila Stocha. W tej podhalańskiej miejscowości mieszka ponad 1500 osób. Na terenie Zębu jest sporo miejsc noclegowych, a dużą popularnością cieszy się droga na Gubałówkę przez Furmanów 1022 m n.p.m.

Suchowiański Wierch 985 m n.p.m. – piękny punkt widokowy na Tatry

Przyjechaliśmy na Suchowiański Wierch mierzący 985 m n.p.m. Na jej zboczach znajduje się cmentarz parafialny świętej Anny. Chwilę wcześniej minęliśmy kościół. Zatrzymaliśmy się na poboczu przy cmentarzu. Współrzędne: 49.3421, 19.9594. Dojście na szczyt zajęło nam 10 minut. Od samego początku mieliśmy kapitalne widoki. W zimie partie szczytowe tej góry są chętnie wykorzystywane na kuligi. Drogą, która prowadzi od cmentarza można dojść aż do samego Poronina bez szlaku.

Na jednym ze zdjęć udało nam się uchwycić śmigłowiec Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Akurat przelatywał pod Tatrami.