Bachledówka w Czerwiennem – góra, na której stoi kościół Ojców Paulinów

Bachledówka w Czerwiennem to wzniesienie na Pogórzu Spisko-Gubałowskim niedaleko Gubałówki i Zakopanego. Mierzy 947 m n.p.m. i słynie przede wszystkim z Hotelu Bachledówka oraz kościoła Ojców Paulinów. Nie można zapomnieć o niesamowitych widokach na Tatry oraz Beskid Żywiecki, bo my właśnie po to tam pojechaliśmy.

Bachledówka

Jak dojechać do kościoła na Bachledówce w Czerwiennem?

Dojazd z Zakopanego do kościoła Paulinów na Bachledówce zajmuje 20 minut. Musisz jechać przez Poronin, Ząb i Brzuchacze. Pod koniec będzie ostrzejszy podjazd, który w zimie może sprawić problemy. Ostatnia prosta, to już widokowa kraina. Bezpłatny parking znajduje się przy sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej. Współrzędne geograficzne: 49.3752, 19.9193.

bachledówka parking
Bachledówka w Czerwiennem

Punkt widokowy na Tatry

Na samym początku poszliśmy asfaltem w kierunku najlepszego miejsca na oglądanie widoków. To polanka za Hotelem Bachledówka. Dostrzeżesz je ze względu na krzyż po lewej stronie. Tam na polanie znaleźliśmy krokusy tak jak chwilę wcześniej na Bukowińskim Wierchu. Potem po krótkiej wizycie wróciliśmy w stronę parkingu i po drodze zobaczyliśmy Beskid Żywiecki, Góry Choczańskie oraz Gorce i Beskid Wyspowy.

Bachledówka w Czerwiennem

Bachledówka Paulini – sanktuarium Matki Bożej Czętochowskiej (Jasnogórskiej)

Wróciliśmy i weszliśmy do sanktuarium Matki Bożej Jasnogórskiej. Drzwi były otwarte, a teren monitorowany. W środku było przepięknie – wszystko w drewnie. Kościół na Bachledówce był bardzo klimatyczny i byliśmy nim zachwyceni. W środku można zakupić pamiątki, a ofiarę wrzucić do skrzyneczki.

Bachledówka Paulini - sanktuarium Matki Bożej Czętochowskiej

Msze Święte na Bachledówce w kościele Ojców Paulinów

Uczestnictwo we Mszy Świętej w parafii Ojców Paulinów musi być bardzo ciekawe ze względu na położenie kościoła w tak niezwykłym miejscu. A te odbywają się w dni powszednie o 7:15 i 18:00 (od października do marca o 17:00) oraz w niedziele i święta o 8:00, 11:00 i 16:00.

Msze Święte na Bachledówce

Bachledówka – wzgórze na Pogórzu Spisko-Gubałowskim

Bachledówka w Czerwiennem uznawana jest jako wzgórze, chociaż dzięki swojej wysokości trzeba jej nadać miano góry. Mierzy prawie 1000 m n.p.m. To jedna z głównych atrakcji gminy Czarny Dunajec.

Po wyjściu z kościoła poszliśmy do kaplicy, do której kierowały nas znaki. Tam spędziliśmy mniej czasu. Później skręciliśmy w prawo i poszliśmy zdobyć szczyt Bachledówki do lasu. To miejsce nie było oznaczone. Orientacyjne wyznaczyliśmy sobie najwyższy punkt.

W drodze powrotnej przy budynkach poszliśmy jeszcze ścieżką Kardynała Stefana Wyszyńskiego. To krótki, około 300-metrowy odcinek z tablicami, dzięki którym można poznać historię Bachledówki. Zwiedzanie wszystkich atrakcji zajęło nam ponad 60 minut. Maja całą trasę przejechała na rowerku.