Korbania z dzieckiem – najkrótszy i najłatwiejszy szlak

Korbania to szczyt w Bieszczadach Zachodnich, na którym stoi drewniana, kilkunastometrowa wieża widokowa. Rozciągają się z niej piękne krajobrazy. Obecnie Korbania cieszy się dużą popularnością podczas wakacji czy weekendowych wycieczek. Możemy tam spotkać wielu turystów. My tam byliśmy w środku tygodnia październikową porą i spotkaliśmy sporo osób.

Korbania z dzieckiem

Korbania – mapa trasy turystycznej do wieży widokowej

Dokładny przebieg ścieżki z Bukowca na Korbanię można sprawdzić na mapie Bieszczady wydawnictwa Compass lub na naszych darmowych mapach w wersji online.

Korbania na mapie

Korbania – szlaki. Jak wejść na szczyt?

Wybierając się na Korbanię, możemy skorzystać z wytyczonych i przygotowanych ścieżek przyrodniczych i szlaków turystycznych. Możemy wędrować:

• zieloną ścieżką od parkingu leśnego w miejscowości Bukowiec. Jest to najkrótszy i najłatwiejszy sposób dotarcia na szczyt.
  • czerwoną ścieżką wychodząc od kościoła w Bukowcu. Tutaj mamy ciekawą sytuację, bo czerwona ścieżka tworzy pętlę.
  • zieloną ścieżką przyrodniczą z miejscowości Łopienka.

Korbania parking

Jeśli jesteśmy turystami zmotoryzowanymi, to możemy skorzystać z parkingów w Bukowcu. Jeden parking mamy przy kościele, a drugi na końcu wsi przy drewnianej wiacie na zielonej ścieżce. Jeśli ruszamy z Łopienki to parking mamy przy drodze głównej z Cisnej do Terki. Miejsce postojowe to parking Polanki.

• Współrzędne parkingu przy szlaku: 49.2955, 22.3910.
Parking w Bukowcu

Korbania z Bukowca – opis szlaku

60 minut | 2.5 km

Rozpoczynamy naszą wycieczkę i czwarty dzień w Bieszczadach. Przez ostatnie dni odwiedziliśmy kilka nowych miejsc: Dwernik Kamień, Chatę Socjologa, Wodospad Szepit czy Torfowisko Tarnawa. W ostatnim dniu postanowiliśmy wyjść na Korbanię z Bukowca. Przyjeżdżamy do miejscowości i zatrzymujemy się na ostatnim parkingu leśnym przy wiacie turystycznej. Jest tam miejsce na kilkadziesiąt samochodów.

Początek ścieżki w Bukowcu
Korbania z Bukowca - opis szlaku

Wchodzimy na zieloną ścieżkę Bukowiec Łopienka i od samego początku podchodzimy pod górę. Droga prowadzi nas cały czas przez las, a co za tym idzie, nie mamy żadnych widoków. Co kilkaset metrów mamy drewniane ławki, na których można odpocząć. Dojście na szczyt zajmuje około 60 minut i jest to czas spędzony na przyjemnej wędrówce. Ciężko się tutaj zgubić, bo trasa jest bardzo dobrze oznaczona i nie ma problematycznych odnóg. Stromiej robi się kilkaset metrów przed Korbanią, ale jest to krótki odcinek. Wychodzimy na szczyt i już możemy cieszyć się wspaniałymi panoramami.

Korbania – szczyt w Bieszczadach

Na Korbani mierzącej 894 m n.p.m. stoi drewniana wieża widokowa. Jest także betonowy trójnóg geodezyjny, schron turystyczny i drewniane ławki. Korbania jest fantastycznym punktem widokowym na Bieszczady. Widać między innymi: Połoninę Wetlińską, Caryńską, Tarnicę, Góry Słonne, Zalew Soliński, a także Pasmo Borżawa na Ukrainie. A jeśli szukasz innych pomysłów na ciekawą wycieczkę, to skorzystaj z naszego bloga – zakładka Bieszczady.