Schönau am Königssee – atrakcje nad jeziorem. Rejs statkiem, góra Jenner, kościół Bartłomieja, Obersee

Königssee, czyli Jezioro Królewskie znajduje się w Alpach w Niemczech przy granicy z Austrią w miejscowości Schönau am Königssee. To miejsce cieszy się ogromną popularnością, o czym przekonaliśmy się podczas naszej podróży. Przypominało nam trochę Zakopane, ale tylko w tej części ze straganami. Później weszliśmy już nad samo jezioro, które wyglądało bardzo malowniczo. Nie mieliśmy słonecznej pogody ani okazałych widoków, jednak to nie przeszkadzało, aby podziwiać piękno alpejskich krajobrazów.

Königssee leży w Alpach Berchtesgadeńskich w Bawarii. Jeśli spojrzymy na mapę, to zobaczymy jakie ułożenie ma to jezioro. Jest ściśnięte pomiędzy górami. Mieliśmy dostać się na jedną z gór – w planach była wycieczka na Jenner mierzący 1874 m n.p.m. Szkoda było nam jednak wydawać pieniądze na kolejkę i nic nie zobaczyć. Wiele osób jednak wjeżdżało na górę. Aktualne warunki można było sprawdzić na kamerce online, a to, co widać z góry – na jednej z tablic w centrum miejscowości.

Schönau am Königssee

Atrakcje w Schönau am Königssee nad jeziorem – Niemcy

W Schönau am Königssee i okolicy można spędzić przyjemnie czas. Wiele osób wyrusza w rejs statkiem po jeziorze. Do niektórych miejsc nad jeziorem możesz dotrzeć statkiem lub pieszo, ponieważ nie docierają tam żadne drogi. Jedną z głównych atrakcji nad Königssee jest kościół świętego Bartłomieja. Świątynia jest charakterystyczną budowlą, ponieważ pokryta jest kopułami z czerwonym dachem.

W pobliżu jest dolna stacja kolejki na Jenner. Sieć szlaków turystycznych jest bardzo dobrze rozwinięta. W górach nad Jeziorem Königssee są trasy o różnej trudności. W restauracjach można spróbować lokalnego jedzenia. Popularnością cieszy się sznycel po bawarsku.

W pobliżu miejsca, w którym się zatrzymaliśmy, znajduje się trasa do Herbaciarni na Kehlsteinie. Została otwarta w 1938 roku i była prezentem dla Adolfa Hitlera od NSDAP. To miejsce nazywa się Orlim Gniazdem. Położone jest w pięknym miejscu. Tam również nie dotarliśmy ze względu na pogodę, ale byliśmy w dwóch ciekawych wąwozach: Wimbachklamm w Ramsau bei Berchtesgaden oraz Almbachklamm w miejscowości Marktschellenberg. Za Jeziorem Königssee jest kolejne jezioro – Obersee. Uznawane jest za młodszego brata. Ciekawym punktem widokowym jest Archenkanzel, Malerwinkel oraz Watzmannhaus. W okolicy jeziora Obersee znajduje się Röthbachfall – najwyższy wodospad w Niemczech

Dojazd i parking w Schönau am Königssee – jezioro w Bawarii

Dojazd z Salzburga nad Königssee w Niemczech zajmuje około 40 minut, a z Monachium 2 godziny. Z południowej granicy Polski na miejsce dojedziesz już w około 7 godzin. Kierunek na Berchtesgaden, a potem nad jezioro. Parking położony jest 5 minut od wody.

• Współrzędne parkingu nad Königssee: 47.5923, 12.9886.

1 godzina postoju kosztuje 3 euro, 3 godziny 7 euro, a cały dzień to opłata 8 euro. Zapłacić należy z góry w parkomacie. Najlepiej przyjechać tam wcześnie rano, aby znaleźć miejsce. Im później, to może być problemem z wolnym miejscem parkingowym.

Schönau am Königssee

Mapa szlaków turystycznych w okolicy jeziora

Do planowania górskich szlaków polecamy stronę mapy.cz. Na koniec polecamy również wycieczkę nad Eibsee. To podobno najpiękniejsze jezioro Bawarii. Niemcy mogą pochwalić się wieloma jeziorami. Za koniec zobacz więcej miejsc, które zwiedziliśmy w Alpach.

A w innej części Niemiec polecamy odwiedzić Jezioro Mummelsee i zdobyć szczyt Hornisgrinde.