Wodospad Savica w pobliżu Jeziora Bohinj – jak dojść na miejsce?

Wodospad Savica to podobno najchętniej odwiedzany wodospad w Słowenii. Znajduje się w pobliżu Jeziora Bohinj i kolejki górskiej Vogel. Zaciekawieni tym miejscem ruszyliśmy do Triglavskiego Parku Narodowego, aby je odkryć. Polecamy również wybrać się nad Jezioro Bled.

Gdy dotarliśmy na miejsce, zapierający dech w piersiach widok zrobił na nas ogromne wrażenie. Wodospad Savica tworzy wyjątkowo piękny krajobraz, szczególnie gdy odpoczywa się na ławeczce tuż obok, słuchając szumu spadającej wody. Mieliśmy okazję podziwiać to miejsce przed południem. Woda wodospadu tworzy górski rwący potok, a następnie zmienia się w rzekę Savicę, która wpada do Jeziora Bohinj.

• Przy szlaku do wodospadu znajduje się bezpłatny parking,
  • Obok parkingu jest schronisko górskie oraz restauracja, do której można wstąpić na obiad,
  • Dojście z parkingu zajmuje około 30 minut,
  • Wstęp jest płatny. Na dole jest kasa biletowa – bilet normalny kosztuje 3 euro,
  • Przy zakupie wejściówki otrzymuje się przewodnik w języku polskim,
  • Zabierz wygodne buty, ponieważ na trasie jest sporo schodów i trzeba iść pod górę,
  • Dzień wcześniej odwiedziliśmy równie piękny Wodospad Kozjak,
  • Polecamy również wjazd samochodem na Przełęcz Vršič,
  • Zobacz także 13 atrakcji w Słowenii.
Wodospad Savica

Jak dojechać do Wodospadu Savica w Słowenii?

Dojazd z południowej Polski zajmuje lekko ponad 10 godzin. To prawie 1000 kilometrów. Wodospad znajduje się w zachodniej części Słowenii, w pobliżu granicy z Włochami i Austrią. Są to Alpy Julijskie i teren Triglavskiego Parku Narodowego. Droga dojazdowa w Słowenii będzie przyjemnością, ponieważ cały czas ogląda się wspaniałe widoki na góry. Mija się między innymi Jezioro Bohinj, a wcześniej Jezioro Bled. Po drodze w centrum Ukanc jest znak kierujący do stacji kolejki Vogel.

Bezpłatny parking na początku szlaku niedaleko Jeziora Bohinj

Na początku szlaku znajduje się bezpłatny parking na wiele samochodów. Obok jest schronisko górskie. Od parkingu poprowadzone są różne szlaki górskie np. do schroniska Dom na Komni czy do schroniska przy Jeziorach Triglavskich. Już nad samym Jeziorem Bohinj jest sporo atrakcyjnych punktów widokowych.

Wodospad Savica

Mapa i opis trasy do punktu widokowego przy wodospadzie

Z parkingu ruszyliśmy w kierunku restauracji, a później dalej do tablicy informacyjnej. Do przejścia mieliśmy niecałe 900 metrów. W około 30-40 minut planowaliśmy być na miejscu. Strumyk Velika Savica zmienia się w rzekę Savicę na wysokości schroniska. Po 240 metrach mieliśmy kasę biletową.

Byliśmy po godzinie 9 rano, więc już była otwarta. Nie wiem, jak jest poza godzinami otwarcia, ponieważ tam przechodzi się przez drewnianą bramkę. Gdy ją przeszliśmy, to rozpoczęło się podejście pod górę po kamiennych schodach. Szliśmy cały czas pod górę. W międzyczasie obejrzeliśmy widoki w stronę Jeziora Bohinj. Dotarliśmy na samą górę, gdzie znajdował się drewniany taras widokowy. Z niego pierwszy raz obejrzeliśmy Wodospad Savica.

Jest to dwuramienny wodospad w kształcie litery A. Wysokość dużego wodospadu to 78, a małego 25 metrów. Woda wypływa z Czarnego Jeziora. Atrakcja znajduje się na terenie Triglavskiego Parku Narodowego. Slap Savica od zawsze był źródłem inspiracji. Przy punkcie widokowym znajduje się pomnik austriackiego arcyksięcia Janeza. Pod sam wodospad nie można dojść, ponieważ brama jest zamknięta. Widzieliśmy ścieżkę prowadzącą od drugiej strony, czyli ktoś tam próbował dotrzeć. Na parking trzeba wrócić taką samą drogą.