ZOO Opole – najważniejsze informacje przed pierwszą wizytą

W mieście spędziliśmy dwa dni, a ZOO w Opolu był punktem obowiązkowy podczas naszego zwiedzania. Miejsce to nas i nasze dziecko zachwyciło. Pierwszy raz widzieliśmy tutaj opiekę dorosłej małpy nad swoim maleństwem. To było przeurocze! Musimy też wspomnieć, że mieliśmy tutaj wyjątkowo bliski kontakt ze zwierzętami. Można powiedzieć, że niektóre zwierzaki znajdują się na wyciągnięcie ręki. Po wejściu na teren opolskiego ZOO od razu dało się wyczuć klimat tego miejsca. Z tych, w których już byliśmy, czyli Białymstoku, Łodzi i Krakowie, to te w Opolu wydaje się najciekawsze.

Trasa przejścia jest bardzo fajnie przemyślana. Przy punktach widokowych są utworzone ścianki z suszonych roślin. Wygląda to bardzo fajnie i przyjaźnie dla oka. Wszystkie przejścia i dojścia do pawilonów są dostosowane do wózków dla dzieci, dla osób z niepełnosprawnościami czy wózków do wypożyczenia za 10 złotych w kasie ZOO. My też taki pierwszy raz wypożyczyliśmy i to był strzał w dziesiątkę. Maja była bardzo zadowolona. Mateusz również… Podjeżdżając do danych zwierząt, wstawała i zaglądała do środka za ogrodzenie i przez specjalną szybę.

Zwiedzałeś już miasto? Jeśli nie to koniecznie poznaj atrakcje Opola.

zoo opole zwiedzanie z dzieckiem
zoo opole0030

Jak dojechać do ZOO w Opolu?

ZOO w Opolu znajduje się na Wyspie Bolko w południowo-zachodniej części miasta. Jadąc DK45 od strony Krapkowic czy Kluczborka należy skręcić w ulicę Odrodzenia i nią przejechać przez most nad Kanałem Ulgi. Następnie należy skręcić w lewo i dalej kierować się za znakami wskazującymi Ogród Zoologiczny. Tym sposobem dojeżdża się do parkinu. Współrzędne: 50.656201, 17.915867.

ZOO Opole – parking

Wybierając się do ZOO w Opolu, szukaliśmy miejsca, gdzie parkować za darmo. My wybraliśmy parking na Wyspie Bolko. Wszystkie wspomniane niżej parkingi są wolne od opłat.

Na Wyspie Bolko

Najpopularniejszym parkingiem jest ten, o którym wspomniałam wyżej. Znajduje się na Wyspie Bolko, przy parku 800-lecia Opola. Jeśli będzie zajęty to można skorzystać jeszcze z trzech innych w pobliżu.

Park Nadodrzański

Dość blisko znajduje się parking przy Parku Nadodrzańskim, który dokładnie mieści się przy zbiegu ulic Jana Kochanowskiego, Spacerowej i Powstańców Śląskich. Dokładna lokalizacja to: 50.659313, 17.922808. Z niego należy przejść przez most nad rzeką Odrą, który jest przeznaczony dla pieszych i rowerzystów, a następnie w lewo tak, aby dotrzeć do kas.

Most przy Kanale Ulgi

Dwa pozostałe parkingi znajdują się przy moście nad Kanałem Ulgi. Pierwszy znajduje się za mostem. Po przejechaniu przez most należy kierować się w prawo kilkaset metrów. Jego współrzędne to: 50.646184, 17.924770. Drugi znajduje się w niewielkiej odległości przed mostem. Po lewej stronie ulicy Odrodzenia. Jego współrzędne to: 50.646102, 17.916585.

wejscie do zoo opole
foki zoo opole
bioroznorodnosc zoo opole

Ogród zoologiczny w Opolu – mapa

Wybierając się do ZOO w Opolu, warto zabrać ze sobą mapę. Nie jest to konieczny element do zwiedzania, ale ułatwia spacer. Zamiast chodzić, gdzie nas oczy poniosą i później wracać do boksów ze zwierzętami, których jeszcze nie zobaczyliśmy, to lepiej mieć mapę, plan i chodzić po kolei punkt za punktem. Chociaż byliśmy w ogrodzie zoologicznym zimą, to nie odczuliśmy jakiegoś braku z tego tytułu. Wydawało nam się, że chyba zostały przesunięte albo odwołane pojedyncze karmienia zwierząt. I plusem jest również mniejsza ilość zwiedzających.

mapa zoo opole

ZOO Opole – cennik i godziny otwarcia 2020

Bilety do ZOO w Opolu można nabyć w kasie oraz w biletomatach. Ogród jest otwarty cały rok. Jeśli wybije na Twoim zegarku godzina zamknięcia ZOO, nie martw się. Po podanej godzinie zamknięcia, na terenie ZOO możesz przebywać 1 godzinę. Trzeba pamiętać, że w dniach: 01.01, Niedziela Wielkanocna, 01.11, 25.12 ZOO jest nieczynne

• bilet normalny – 22 złote
  • bilet ulgowy – 15 złotych
  • bilet dzieci do lat 3 – 0 złotych
  • bilet roczny normalny – 100 złotych
  • bilet roczny ulgowy – 60 złotych
  • Jeśli posiadasz kartę „Opolska rodzina” lub „Opolska senior” oraz bilety uprzywilejowane otrzymasz w cenie 1 złotych.
  • Bilet rodzinny (2+3) w cenie 60 złotych
zoo opole0021
przejscie przez zoo opole

Czas zwiedzania ZOO w Opolu

Czas zwiedzania zależy od tempa chodzenia i od tego ile czasu poświęcasz w danym rejonie. My poruszając się z wypożyczonym wózkiem i średnim tempem przebywaliśmy na terenie ZOO około 3 godzin. Warto zatrzymywać się przy każdej tabliczce i przeczytać, choć trochę informacji. Zobaczymy tutaj ponad 1000 zwierząt, które reprezentują 227 gatunków. Znajdują się na powierzchni ponad 30 hektarów terenu. Maja uwielbia patrzeć na Lemury Katta, Pigmejki, Rysie i Sowy. Jednak tutaj znajdziesz wiele zwierząt z całego świata. A jeśli interesują Cię inne ogrody zoologiczne, to zapraszamy do Łodzi i Krakowa.