Złoty Widok w Szklarskiej Porębie – metalowe barierki, drewniane leżaki i piękne widoki

Złoty Widok to stary, a zarazem nowy punkt widokowy w Szklarskiej Porębie nad Michałowicami i Piechowicami w Górach Izerskich. Stary, ponieważ dawniej już istniał, ale w innej formie. Nowy, ponieważ taras widokowy oddano dla turystów do użytku niedawno w 2020 roku. Teraz, dzięki drewnianym leżakom i ławkom, miejsce stało się terenem przeznaczonym dla relaksu i odpoczynku ze złotym widokiem na Szrenicę i Śnieżne Kotły, czyli dwa najpopularniejsze szczyty górujące nad Szklarską Porębą (sprawdź atrakcje w Szklarskiej Porębie).

Złoty Widok w Michałowicach
Złoty Widok - punkt widokowy

Jak dojść na Złoty Widok ze Szklarskiej Poręby?

My postanowiliśmy dojść na Złoty Widok najkrótszą i najłatwiejszą drogą, która zajmuje około 5 minut (250 metrów), ponieważ tego dnia mieliśmy odwiedzić jeszcze kilka atrakcji na Dolnym Śląsku. Przyjechaliśmy ze Szklarskiej Poręby ulicą Matejki pod Wlastimilówkę – dom artysty i malarza Wlastimila Hofmana. Tuż za nim znajduje się dziki postój na kilkanaście samochód. Nie jest to miejsce oznaczone jako parking, ale na chwilę stanęliśmy i nic nam się nie stało. Oprócz nas było jeszcze kilka samochodów. Współrzędne postoju: 50.833617, 15.551036.

Wszystkie znaki wskazywały kierunek na Złoty Widok. Trasa prowadziła nas po prostym przez las. Pod koniec szlak niebieski odbił w lewo, a my poszliśmy prosto. Barierki, leżaki i drewniane ławki widoczne już były z daleka.

Parking przy Złotym Widoku
Widoczne miejsce na postój oraz znaki kierujące na Złoty Widok.
Najkrótsza trasa na Złoty Widok. Trzeba iść cały czas prosto. Na drzewie będzie znak.
Napis na drzewie wskazuje kierunek

Inne trasy dojścia na Złoty Widok

Oprócz najkrótszej drogi, którą wybraliśmy, na Złoty Widoki można dojść również z centrum Szklarskiej Poręby, z parkingu pod Wodospadem Szklarki oraz spod kościoła Matki Boskiej Różańcowej, mijając po drodze skałę o nazwie Chybotek.

Z centrum Szklarkiej Poręby szlakiem niebieskim przez Sowiniec (Sowie Skały)

Najdłuższym i chyba najmniej ciekawym sposobem dotarcia na Złoty Widok jest szlak niebieski z centrum Szklarskiej Poręby przez Sowiniec (Sowie Skały) – czas przejścia 60 minut, długość 3,5 km. Trasa w większej części prowadzi po drodze asfaltowej.

Z parkingu pod Wodospadem Szklarki

Ciekawym wariantem jest szlak czarny, a dalej niebieski z parkingu pod Wodospadem Szklarki. Szlak do wodospadu biegnie w kierunku południowym, a Ty musisz iść w północnym. Najpierw chwilę jest szlak czarny, później gdy ten odejdzie w prawo, to musisz iść prosto za ścieżką, a dalej z niebieskim kolorem w lewo. Czas przejścia to około 20 minut, długość trasy 750 metrów.

MYNASZLAKU GŁOSOWANIE

Spod kościoła Matki Boskiej Różańcowej przez Chybotka

Interesującą opcją jest również droga spod kościoła Rzymskokatolickiego pod wezwaniem Matki Boskiej Różańcowej. Tam po drodze można zobaczyć Chybotka, czyli głaz, którego można rozkołysać (byliśmy tam podczas wycieczki na Wysoki Kamień). Czas przejścia 30 minut, długość trasy 1,4 km.

Dziecko na Złotym Widoku w Szklarskiej Porębie
Widok ze Złotego Widoku na Karkonosze

Złoty Widok – atrakcja turystyczna, która zyskała nowe życie

Złoty Widok od zawsze przyciągał głodnych widoków turystów, ale teraz przeżywa ogromne oblężenie. Tuż obok znajduje się jeszcze Grób Karkonosza. Punkt widokowy ma swoich przeciwników i zwolenników. Według mnie ten taras widokowy wcale nie był potrzebny, ponieważ skały wystarczały, żeby podziwiać piękne krajobrazy. Jednak wiadomo, że dla rozwoju miejsc turystycznych: Szklarskiej Poręby, Karpacza czy Przesieki, to na pewno była to bardzo ważna inwestycja. Tak czy siak, tego w górach jeszcze nie widzieliśmy.