Rezerwat przyrody Bielinek – ścieżka do punktu widokowego

Rezerwat przyrody Bielinek to ciekawe miejsce znajdujące się kilka kilometrów nad Cedynią, między Lubiechowem Dolnym a Bielinkiem. Najciekawszy jest tam punkt widokowy z drewnianą wiatą, do którego można dotrzeć w ciągu kilkunastu minut. Miejsce widokowe znajduje się na terenie osady Markocin nad rzeką Odrą, czyli przy granicy z Niemcami.

Punkt widokowy Bielinek

Nasza wycieczka do rezerwatu przyrody Bielinek nad Cedynią

Ten dzień mieliśmy bardzo aktywny. Jeździliśmy po ciekawych punktach w Cedyńskim Parku Krajobrazowym w województwie zachodniopomorskim. Ogólnie kręciliśmy się w pobliżu Cedyni – historycznego miasta Polski. Do rezerwatu przyrody Bielinek przyjechaliśmy dopiero w godzinach popołudniowych. Mimo że był początek marca, to zrobiło się bardzo ciepło. Mogliśmy spokojnie ściągnąć kurtki i zostawić je w samochodzie. Słońce towarzyszyło nam od wczesnych godzin. Bielinek był ostatnim punktem zwiedzania w tym dniu.

Bielinek widok na Odrę

Leśny rezerwat przyrody Bielinek

Sprawdziliśmy mapę Cedyńskiego Parku Krajobrazowego i zobaczyliśmy, że niedaleko punktu widokowego znajduje się leśny parking. Na miejscu nie znaleźliśmy żadnego parkingu, dlatego postanowiliśmy zostawić na chwilę samochód przy tablicy rezerwatu oraz kamiennego obelisku. Tam jest miejsce na kilka samochodów. Współrzędne: 52.9254, 14.1819.

Rezerwat bielinek tablica
Rezerwat parking

Tam, gdzie się zatrzymaliśmy, to był znak wskazujący naszą drogę. Poszliśmy według wskazówek delikatnie pod górę. Do przejścia mieliśmy zaledwie 600 metrów, prawie cały czas po prostym. Maszerowało się bardzo przyjemnie po leśnej ścieżce. Pogoda przypominała raczej wczesną wiosnę lub jesień, gdy wszystkie liście już spadły z drzew. Sam rezerwat zajmuje 76 hektarów, a został utworzony na stałe w 1957 roku. Ciekawostką jest to, że na terenie rezerwatu znajduje się jedyne naturalne stanowisko dębu omszonego w Polsce.

Bielinek las
Rezerwat Cedynia
Szlak rezerwat bielinek

Punkt widokowy nad Wąwozem Storczykowym – drewniana wiata i tablice edukacyjne

Punkt widokowy, mimo że powoli zarasta i gdy są na drzewach liście to prawie nic nie widać i tak jest warty odwiedzenia. Znajduje się nad Wąwozem Storczykowym. To kolejne ciekawe miejsce do zobaczenia w województwie zachodniopomorskim. Nad urwiskiem znajduje się drewniana wiata, a tuż obok niej mapa Cedyńskiego Parku Krajobrazowego oraz tablice edukacyjne o roślinach i zwierzętach. Punkt widokowy na Żuławy Cedyńskie w rezerwacie przyrody Bielinek, to bardzo fajne miejsce, gdy podróżuje się z dzieckiem tak jak my. Od wiaty można przejść ścieżką w kierunku północnym do kolejnego parkingu przy Wąwozie Markocińskim.

Drewniana wiata
Taras widokowy BIelinek
rezerwat bielinek zachodniopomorskie

Inne miejsca, które warto odwiedzić w województwie zachodniopomorskim: