Taras widokowy w Widuchowej – nowa atrakcja województwa zachodniopomorskiego

Taras widokowy w Widuchowej, przez niektórych nazywany wieżą widokową, to jedna z nowych atrakcji w województwie zachodniopomorskim. Punkt widokowy znajduje się 50 minut drogi ze Szczecina, tuż przy granicy z Niemcami nad rzeką Odrą. Platforma widokowa w Widuchowej została postawiona na Słowiańskiej Górze mierzącej 72,6 m n.p.m. Sama Słowiańska Góra jest częścią Sarbskich Górek na Równinie Wełtyńskiej. Cała konstrukcja widać, że jest bardzo nowoczesna. Składa się z dwóch widokowych pięter i przypomina trochę ślimaka z Woli Kroguleckiej w Beskidzie Sądeckim.

Platforma widokowa Widuchowa

Jak dojechać na parking najbliżej tarasu widokowego w Widuchowej?

Od samego Szczecina musisz jechać drogą numer 31 i dopiero za urzędem gminy w Widuchowej skręcić w prawo za znakami do punktu widokowego. Sprawa parkingu przy tarasie widokowym w Widuchowej to kwestia, która wzbudza w wielu opiniach sporo emocji. „Wzniesiono punkt widokowy, a nie utworzono przy niej żadnych parkingów”.

Obecnie jest tak, że turyści parkują najbliżej, czyli na ulicy Ogrodowej na samym końcu przy lesie. Nie ma tam jednak żadnego oznakowania parkingowego. Według zaleceń władz gminy, zaparkowaliśmy w centrum miejscowości. My akurat zatrzymaliśmy się przy kościele pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa. Współrzędne naszego parkingu do wieży widokowej w Widuchowej: 53.1288, 14.3862.

widuchowa parking
Kościół Widuchowa

Najkrótsza i najszybsza trasa turystyczna z parkingu do tarasu widokowego w Widuchowej

Najkrótsza i najszybsza trasa z wyznaczonego parkingu do tarasu widokowego w Widuchowej zajmuje około 20 minut. Do przejścia jest 1,1 km. Najpierw od kościoła musisz iść ulicą Mostową przez 360 metrów. Później na dole musisz skręcić w prawo na Krakowską i iść przez 210 metrów. Zobaczysz drogę między ogrodzeniami w lewo. Tam skręć i idź cały czas za ścieżką. Po lewej miniesz domy i jakąś firmę z choinkami i kontenerami. Idź delikatnie w prawo wydeptaną dróżką przez krzaki. Potem już zobaczysz przed sobą platformę widokową.

szlak do wieży widuchowa

Nasza ścieżka do platformy widokowej

My rozpoczęliśmy przy kościele i poszliśmy ulicą Grunwaldzką w stronę centrum. Za sklepem Puls i naprzeciwko parku skręciliśmy w lewo. Tam pojawił się znak wskazujący drogę do tarasu widokowego w Widuchowej. Szliśmy w dół ulicą Ogrodową i na samym dole poszliśmy w prawo ulicą Ogrodową. Nasza trasa była dłuższa, ponieważ chcieliśmy zrobić sobie konkretny spacer. Szliśmy ulicą Ogrodową, aż do samego lasu. Po drodze mijaliśmy domy i widzieliśmy cały czas wieżę kościoła, przy którym parkowaliśmy.

widuchowa gmina
widuchowa ogrodowa

Przy lesie skręciliśmy w lewo za znakiem do punktu widokowego. Szliśmy za oficjalną ścieżką wyznaczoną przez gminę. Ciężko tam się zgubić, ponieważ cały czas przez las prowadzi szeroka droga. Po jakimś czasie dotarliśmy do miejsca, do którego dochodzi powyższa najkrótsza trasa do wieży obserwacyjnej w Widuchowej. Skręciliśmy w prawo i dotarliśmy do schodków. Widzieliśmy już nasz cel. Dotarliśmy na górę po kilkudziesięciu schodkach.

szlak z dzieckiem na widuchową
szlak przez las widuchowa wieża
gmina widuchowa atrakcje
schodki na punkt widokowy
widuchowa atrakcje
nowy taras widokowy widuchowa
nowy punkt widokowy widuchowa
projekt taras widuchowa

Przejście naszej ścieżki do tarasu widokowego zajęło nam 30 minut. Przeszliśmy 2,1 km. Później wróciliśmy tym krótszym wariantem. Pamiętaj, że do punktu widokowego nie prowadzi ścieżka znakowana na drzewach, tylko tabliczki.

góra słowiańska
góra słowiańska dolina dolnej odry
widoki z widuchowej
widuchowa zachodniopomorskie

Inne miejsca, które warto odwiedzić w województwie zachodniopomorskim: