Taras widokowy na Zbójeckich Skałach – szlak turystyczny na Diamentowy Widok

Zbójeckie Skały (dawniej Rzeźnickie Kamienie) znajdują się na granicy Szklarskiej Poręby, Piechowic oraz Kopańca w Górach Izerskich. To kolejne miejsce, które warto zobaczyć podczas wizyty na Dolnym Śląsku. Przy skałach znajduje się drewniany taras widokowy, z którego rozciągają się widoki na Karkonosze. Miejsce jest mniej znane niż znajdujący się w pobliżu Złoty Widok w Szklarskiej Porębie. Czy na Zbójeckich Skałach grasowali kiedyś zbójnicy? Tego nie wiemy, ale na szczycie minęliśmy się tylko z kilkoma osobami i nie wyglądali na zbójców.

Parking pod Zbójeckimi Skałami

Dojechaliśmy samochodem od ulicy Kolejowej i kościoła Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny. Prowadził nas szlak niebieski. Zatrzymaliśmy samochód kilkadziesiąt metrów od zniszczonego budynku stacji kolejowej.

• Współrzędne parkingu pod Zbójeckimi Skałami: 50.8480, 15.5571.

Po chwili obok nas zaparkował kolejny samochód z turystami, którzy być może mieli taki sam plan zdobycia Zbójeckich Skał. Tego się nie dowiedzieliśmy, ponieważ od razu ruszyliśmy na trasę.

Zbójeckie Skały

Jak dojść na Zbójeckie Skały w Szklarskiej Porębie z dzieckiem?

Chwilę wcześniej byliśmy na Złotym Widoku w Michałowicach, a później pojechaliśmy do Szklarskiej Poręby, żeby wdrapać się na Zbójeckie Skały. Zdecydowaliśmy, że dojdziemy tam najkrótszym i najszybszym szlakiem od stacji kolejowej Szklarska Poręba Dolna. Wejście na górę z dzieckiem zajęło nam 25 minut. Od torów kolejowych szliśmy za żółtym szlakiem.

Opis szlaku turystycznego do Zbójeckich Skał w Górach Izerskich

Od samochodu poszliśmy dalej ulicą Kolejową. W międzyczasie z prawej strony był szlakowskaz z różnymi tabliczkami. Weszliśmy na chwilę na szlak koloru czarnego i 100 metrów dalej, po lekkim zejściu skręciliśmy w lewo na Osiedle Klimczoka. Tam za chwilę przy torach kolejowych zobaczyliśmy szlak żółty, który doszedł tutaj z centrum Piechowic.

Przekroczyliśmy tory kolejowe i rozpoczęliśmy podejście. Na początku szliśmy asfaltem, potem po płytach, a na końcu weszliśmy na leśną ścieżkę. Trasa nie trwała długo, bo do góry mieliśmy jakieś 700 metrów. Już po minięciu ostatniego domu, który znajdował się z prawej strony, widzieliśmy drewniany taras widokowy na Zbójeckich Skałach.

Już jakiś czas temu myśleliśmy, żeby tam dotrzeć i teraz wreszcie się udało. Chociaż widoki były, jakie były, to cieszymy się, że tam dotarliśmy. W ciągu 25 minut byliśmy na górze. Nie polecamy tamtędy wychodzić z dzieckiem w wózku.

taras widokowy

Taras widokowy na Zbójeckich Skałach – Diamentowy Widok

Są Złote Widoki, ale to miejsce zwane jest również Diamentowym Widokiem. Dopiero gdy byliśmy na miejscu, to zorientowaliśmy się, że w 2018 roku tamtędy przechodziliśmy. Szliśmy wtedy szlakiem: Szklarska Poręba – Wysoki Kamień – Zakręt Śmierci – Zbójeckie Skały – Chybotek – Szklarska Poręba.

Drewniany taras widokowy został zbudowany pośród drzew. Rozciągają się z niego widoki na najwyższe szczyty Karkonoszy, ale bardzo fajnie widać także Zamek Chojnik. To miejsce jest dostępne całą dobę, a za wejście nie są pobierane żadne opłaty.

Inne szlaki, którymi można dojść do skał

Oprócz żółtego szlaku, który my wchodziliśmy, można dotrzeć także:

1. Szlakiem czarnym z tego samego miejsca, co my startowaliśmy. Trasa jest łagodniejsza i prowadzi zakosami. Tam już bardziej można wybrać się z dzieckiem w wózku. Szlak mierzy 1,3 km, a czas jego przejścia to około 30 minut,
  2. Szlakiem żółtym i czarnym z Zakrętu Śmierci. Szlak mierzy 1,6 km, a czas jego przejścia to także około 30 minut. Tam idzie się cały czas w dół, więc później od tarasu widokowego będziesz musiał wracać pod górę. Na tej trasie możesz zobaczyć sztolnie dawnej kopalni pirytu.
  3. My polecamy wejść tak jak my żółtym szlakiem, a zejść czarnym. Wtedy można zrobić przyjemną pętlę.

Co zobaczyć w okolicy?

Po zdobyciu Zbójeckich Skał warto pojechać i zwiedzić pozostałe atrakcje w Szklarskiej Porębie. Można wdrapać się na Szrenicę i Śnieżne Kotły. Niedaleko jest również Świeradów-Zdrój, a tam szlak na Stóg Izerski. Za Zakrętem Śmierci rozpoczyna się szlak na Wysoką Kopę. Bardziej na północ jest Jelenia Góra, Perła Zachodu, Zamek Wleń, Góra Szybowcowa i bardzo ciekawa Dolina Bobru.