Nasze podróżniczo-blogowe podsumowanie korona 2020 roku

Oto nasze podsumowanie 2020 roku. Może dobrze, że już się kończy, chociaż dalej nie wiemy, co przyniesie przyszłość. My działamy w branży ślubnej, dlatego i pracę mamy ograniczoną i wyjazdy na dłuższe podróże zakazane, ponieważ noclegi zamknięte. Na chwilę obecną, sytuacja jest kiepska, jednak wierzymy, że niedługo wszystko wróci do normy. Zostawiamy jednak koronawirusowe sprawy na boku i zajmujemy się podsumowaniem naszego podróżniczego 2020 roku.

Na początek trochę blogowych liczb – podsumowanie 2020 roku

Już na początku musimy się Wam pochwalić. Pobiliśmy rekord odwiedzin naszego bloga. W całym roku bloga odwiedziło 1 934 227 osób, co daje 4 248 794 odsłony. Lepszego wyniku nie mogliśmy sobie wymarzyć i od razu bardzo Wam dziękujemy. W 2020 roku napisaliśmy na bloga 261 wpisów, a w tym wszystkie związane z tematyką podróżniczą.

• 253 wpisy o podróżach po Polsce,
  • 2 wpisy o podróżach zagranicznych,
  • 6 wpisów związanych z podróżami.

Styczeń – Maja kończy 2 lata i odwiedzamy województwo łódzkie

Na samym początku roku stworzyliśmy dwa poradniki o: jedzeniu dla dziecka w podróży i ponad 20 ciekawych miejscach, które warto zobaczyć w Małopolsce. W styczniu rozpoczęliśmy 8-dniową samochodową podróż po województwie łódzkim, z czego zrobiliśmy przewodnik po tym województwie. Jeździliśmy z zachodu na wschód, z północy na północ. Była to kapitalna przygoda, zwłaszcza że łódzkie nie jest najwyżej oceniane pod względem turystycznym. W przewodniku znalazło się aż 50 wartych odwiedzenia miejsc. Pod koniec stycznia Maja skończyła 2 lata, więc zrobiliśmy sobie sesję zdjęciową.

Luty – podziękowania od szkół i turystyczne opolskie

W lutym napisaliśmy o obiektach UNESCO w Polsce, za co dostaliśmy wiele ciepłych wiadomości od uczniów, którzy ten temat w szkole omawiali. Rozpoczęliśmy także naszą kolejną samochodową podróż, tym razem po województwie opolskim, z którego również zrobiliśmy przewodnik. Odwiedziliśmy także nasze najbliższe okolice: Jamną, Muzeum Motyli w Bochni i Kopalnię Soli w Bochni.

Marzec – odkrywanie województwa kujawsko-pomorskiego i Morza Bałtyckiego

W marcu pojechaliśmy w trzecią już podróż samochodową po Polsce. Tym razem zawitaliśmy do województwa kujawsko-pomorskiego. Jak się spodziewacie, z tego województwa również napisaliśmy internetowy przewodnik, w którym opisaliśmy ponad 50 ciekawych miejsc. Zobacz przewodnik po atrakcjach województwa kujawsko-pomorskiego. Dodatkowo pojechaliśmy śladami serialu Korona Królów, czyli odwiedziliśmy miejsca, w którym kręcono ten serial. Zwiedzaliśmy także jeden z najpiękniejszych parków narodowych w Polsce, czyli Słowiński Park Narodowy. Przejechaliśmy całą Mierzeję Wiślaną, zwiedziliśmy Gdańsk oraz znaleźliśmy miejsce, gdzie Wisła wpada do Morza Bałtyckiego. Przez koronawirusa musieliśmy skrócić podróż i wrócić do domu.

Kwiecień – powrót na górskie szlaki

W kwietniu z powodu koronawirusa więcej chodziliśmy po górach. Napisaliśmy wpisy o najciekawszych szlakach turystycznych w Beskidzie Śląskim i Beskidzie Żywieckim. Cały czas pisaliśmy teksty z poprzednich wyjazdów. Bardzo miło wspominaliśmy naszą podróż po Borach Tucholskich oraz Szlakiem Latarni Morskich.

Maj – podsumowanie Szlaku Orlich Gniadz i poradnik o górskich wycieczkach z dziećmi

W maju napisaliśmy chyba najdłuższy wpis na bloga o naszym listopadowym pieszym przejściu Szlaku Orlich Gniazd z dzieckiem. Dodatkowo stworzyliśmy poradnik o wędrówkach z dziećmi po górach, w którym zaproponowaliśmy ponad 145 górskich szlaków. Każdy z nich przeszliśmy z dzieckiem. Każdy opisaliśmy, dodaliśmy mapy, informacje praktyczne i zdjęcia. W Tatrach odkryliśmy piękne miejsce, jakim jest Wąwóz Kraków.

Czerwiec – powrót do pracy przy reportażach ślubnych

Od 6 czerwca wróciliśmy do pracy przy reportażach ślubnych. Pracowaliśmy intensywnie aż do października. Chodziliśmy na wesela co sobotę, a w tygodniu pracowaliśmy nad materiałem albo w domu, albo w podróży. W międzyczasie wyskoczyliśmy do najbardziej kolorowej wsi w Polsce, czyli do Zalipia i poznaliśmy wszystkie dolinki znajdujące się niedaleko Krakowa.

Podsumowanie 2020 roku

Lipiec i sierpień, czyli najbardziej intensywna praca i Kraina Wygasłych Wulkanów

W lipcu musieliśmy nieco zwolnić z podróżami, ponieważ mieliśmy bardzo dużo wesel. Wiele było przełożonych z początku roku. Tak samo było w sierpniu, jednak udało się pojechać do Krainy Wygasłych Wulkanów w województwie dolnośląskim. W górach znaleźliśmy piękne miejsce, dokładnie Górę Żar w Beskidzie Małym.

Wrzesień – podróż na wschód i na zachód

We wrześniu pojechaliśmy odkrywać województwo podkarpackie. Zaczęliśmy od Rezerwatu Prządki niedaleko Krosna. Pojechaliśmy pierwszy raz w Góry Sanocko-Turczańskie nad Solinę. Tam zdobyliśmy Koronę Ustrzyckich Gór. Później po chwili przerwy w domu pojechaliśmy na zwiedzanie Dolnego Śląska: Zamek Książ, Zamek Czocha, Wrocław, Śnieżka w Karkonoszach. Te i inne miejsca odwiedziliśmy i byliśmy oczarowani pięknem Polski. We wrześniu na fanpage na Facebooku zrobiliśmy małe podsumowanie naszych dotychczasowych podróży.

„Jak wiesz, w 99% podróżujemy po Polsce, odkrywając jej piękne miejsca i tajemnice. Głównie są to nasze piękne góry od zachodu na wschód. Odkąd urodziła się Maja, nasze kierunki podróży zmieniły się na całą Polskę.

Wczoraj w wolnej chwili sprawdziłem wpisy na blogu z podróży po naszym pięknym kraju. Co się okazało? Od 2012 roku, czyli od początku prowadzenia bloga (jest to też okres, w którym rozpoczęliśmy wspólne podróże) odwiedziliśmy już ponad 500 miejsc w Polsce. Do tego kilka w Czechach i na Słowacji.

Najczęściej podróżowaliśmy po Małopolsce, ponieważ to właśnie w niej mieszkamy, 20 kilometrów od Nowego Sącza. Odkryliśmy tam już kilkaset miejsc, a na blogu znajduje się 215 wpisów z naszego rodzinnego województwa. W niektórych miejscach byliśmy kilkanaście razy, np. Radziejowa w Beskidzie Sądeckim – około 12 wizyt na najwyższym szczycie Beskidu Sądeckiego.

Drugie miejsce zajmuje Dolny Śląsk – 85 wpisów. Lubimy tam jeździć, zwłaszcza w góry. Kolejnymi województwami są te sąsiednie do Małopolski. Z podkarpackiego na blogu jest 46 wpisów a ze śląskiego 43 wpisy. Sporo zwiedzaliśmy województwo łódzkie i kujawsko-pomorskie, podczas naszych ostatnich podróży samochodowych. Niektóre blogowe wpisy zawierają kilkanaście miejsc w danym rejonie. Są stworzone jako mini przewodniki po regionie.”

Lista wpisów na blogu z propozycjami ciekawych miejsc. Stan na wrzesień 2020.

1. Małopolskie | 215
  15. Warmińsko-mazurskie | 2
  16. Lubuskie | 0
Podsumowanie 2020 roku

Październik – jurajskie klimaty i duża kampania promocyjna

W październiku pojechaliśmy na Jurę Krakowsko-Częstochowską do Jaroszowca, na Pustynię Błędowską oraz do Doliny Wodącej. Tworzyliśmy także kampanię promocyjną w naszej gminie dla Śliwkowego Szlaku. Mówiąc prościej, odwiedzaliśmy miejsca, które warto poznać w naszym najbliższym regionie i promowaliśmy je na naszym blogu i w social media.

Listopad – mniej podróży, a dużo pisania

W listopadzie kończyliśmy pomału zlecenia weselne, mniej byliśmy w podróży, za to dużo pisaliśmy. Ponad 20 tekstów na miesiąc. Mieliśmy do nadrobienia sporo naszych opisów z wycieczek. Napisaliśmy także przewodnik po polskich górach i ruszyliśmy w te góry: na Chełm z Myślenic, Czarny Dział z Mszany Dolnej czy do Zamku w Rytrze.

Grudzień i pierwszy śnieg

Na początku grudnia pojechaliśmy pierwszy raz na sanki w góry. Kupiliśmy plastikowe i wzięliśmy na szlak. Wyjechaliśmy aż na sam Łopień w Beskidzie Wyspowym. Zostaliśmy poproszeni o stworzenie poradnika dotyczącego zdjęć z podróży, więc taki napisaliśmy. Skupiliśmy się w nim na sprzęcie, selekcji zdjęć i ich obróbce w programie graficznym. Popełniliśmy również przewodnik po Tatrach i Beskidach, w których znalazło się bardzo wiele przydatnych rzeczy. Byliśmy w Opatowcu, który jest najmniejszym miastem w Polsce. Pod koniec roku zaczęliśmy planować kolejne wyjazdy. Podsumowując cały 2020 rok, stworzyliśmy jeszcze wpis, w którym znalazły się według nas najpiękniejsze miejsca w Polsce.

Podsumowanie podróży w 2020 roku

Dzisiaj jest 31 grudnia 2020 roku. Często dostajemy bardzo wiele wiadomości z podziękowaniami za to, co robimy. Teraz my Chcemy Ci bardzo podziękować, że czytasz naszego bloga, jesteś tutaj, komentujesz, polecasz innym i tworzysz razem z nami podróżniczo-górską społeczność. Jeszcze raz dziękujemy i życzymy wszystkiego dobrego w 2020 roku.